Arwenn 5-6 sefer mastit yaşadım sütüm gidip geldikten sonra. Benim süt kanallarım darmış baya kontrollerden geçmiştim. 1 defa cerrahi müdahale de oldu.
Dairesel masajlar var ondan yapardım.Her saat sıcak soğuk kompress uygulardım. Bir de ebe hemşire be emzirme danışmanı birlikte göstermişti bi kaç pozisyon var.
Tersten futbol tutuşu deniyor.Bebek diyelim sağ memeyi emecek, başı memede ancak vücudu sizin sırtınıza doğru yan uzanıyor. Bebeğin karnı emerken annenin vücuduna paralel dönük olmalı.
Bir de bebeği karnıma yatırırdım.Doğal pozisyon da diyorlar. Bebek dikleme duruyor yani başı memede, ayakları annenin ayaklarına doğru bebeğin vücudu aşağı uzanık şekilde. Anne ve bebek karın karına vermiş gibi düşünün. Vücut sıcaklığıyla gazına da iyi gelirdi.Masajları her saat yapardım.
Bir de günde 3 kere (bunu uzmana sorun ama size kaç kere olmalı? ) leğene dayanabileceğim kadar sıcak su doldururdum.Bir kova da olabilir. Sonra üstü çıkartıp, suya değmeden yerçekimi etkisiyle memeyi sıcak su havasına bırakıyorsunuz.Burnumuz tıkanınca buhar yapar gibi. 5dk bekler sonra sırasıyla masaj + geniş uçlu tarakla meme ucuna doğru tarama hareketi ve ardından elle sağım yapardım.
Boşalmamış sütten tıkanma oluyor açılırdı.