Hiçbir aşı 100/100 koruyucudur diye reklam yapılmıyor zaten sadece hastalık etmenlerinin etkinliğini azaltır. Ayrıca 5 yaşına kadar siz bakacaksanız yaptırmayın demesi de doğru değil çünkü tatillerde,misafirlikte herhangi bişeyden bulaşıcı olabilir. Önerim yaptırmanız yönünde 2 dozu da yaptırdık hiçbir yan etkisi olmadı. Tabi ki çocuktan çocuğa değişir ancak bağışıklık kazanmış olması önemli. (Aşı olmasına rağmen zor atlatan örneklerde çeşitli sıkıntılar olduğunu düşünüyorum aşı dozunu eksik alma,süreci geçirme vb. Gibi) o çocukları gören ve tedavisini bilen biri olarak yaptırmanızı öneriyorum.