Kahramanne Oğlum emiyor lakin emme süresi de mama süresi de olsa; her türlü 150cc den dolayı 2 saat yakın.Önce bunun arasını açın.Benimki de cark curk emince yemiyordu, 1 saat kadar arayı açtım kitap okudum oyun oynattım öyle öyle minik minik başladı.
Her gün lök lök yemesini beklemeyin.Bebekler bizim gibi her gün düzenli yemek olayına oturması zaman alır.
Zorlamayın,küstürür.
Katı gıdaları parmak gıda olarak verin. Aşırı püre ve bulamaç alışmasın, blender bebeği olur.
Cici bebenin hiçbir besleyiciliği yok, paketli gıdalardan uzak durun.
Oğlum 18 aylık. İlk ek gıdaya geçtiğimizden beri salatalık,havuç,meyveler vs eliyle tutar kendisi yer. İlk 15 gün sadece şeftali kayısı gibi meyveler için file kullanmıştım.Sonra gerek kalmadı.
Bu 1 senelik ek gıda sürecinde, bazen 2-3 gün hiç yemediği 2 kaşık çorba içse akşama kadar ne yaparsam yapayım sadece emdiği günler de oldu.Sinir stres yapmadım, çocuk ya ataktaydı ya da diş ağrısı vardı.
Mesela geçtiğimiz haftalarda oğlum bir azı diş daha çıkarttı.O hafta çok iştahsızdı.Şimdi tekrar yiyor.
Bebeğin ayı kaç olursa olsun, 12. Aya kadar şöyle yaptım.
Sabah uyandı su içirdim azcık.
Sizde su içirin az mesela, önüne koyun veya alıştırma bardağıyla gösterin bi ağzı ıslansın.Elini yüzünü yıkayın rutin. Sonra mutfağa kahvaltıya.Parça parça koyun önüne,ne yediğini görsün.Birlikte yiyin.
ben ağzıma atarım oğlum da atar öyle öyle öğrendi.
Bir tek çorbaları ben içirdim,şimdilerde kaşığını da tutarak döke ede içiyor işte.
Bunların hepsi bir zaman ama bakın 1 sene diyorum.
Çılgın ınstagram bebek tariflerinden de uzak durun.Onlar lebi derya… Instamom değiliz 😂 Sade,renkli, besin değeri dengeli olsun yeter.Bunu zaten yaparsınız.