feyzas bizde de hiç yoktu. Kızımla o kadar çok ilgiliydim ki 18 ayda ikili kelimelere başlamıştı. İki yaşından beri de yetişkin gibi konuşuyor. Çok da özgüvenli. Size yardımcı olması için kendi yaptıklarımdan bahsetmek istiyorum.
2-3 aylık bebekken beşiğinde yatırıp tepesinde dikilip kitap okurdum. Pusetle hep yanımda tuttum. Her yaptığım şeyi detaylarıyla anlattım. Cam mı siliyorum mesela? Kovaya su doldurma aşamasından kurulama aşamasına kadar detaylıca anlattım. Cam şeffaftır, doğraması pvc’dir gibi. Asla çocuk ne anlar demedim. Her şeyi kelimelerle seslendirdim. Bu çocukların zekasını, gözlem yeteneğini çok artırıyor. Çocuk neyin ne olduğunu bilince de özgüvenli oluyor. Bir arkadaş gördüğünde nasıl davranması gerektiğinden, neler söylemesi gerektiğine kadar ikimiz yalnızken hep öğrettim. Başkalarının yanında söyleyince çocuklar içe kapanıyor. Okumaktan daha çok sürekli sürekli hayatı öğretmeye çalıştığınızda zaten hem duyuyor hem görüyor ya, öğreniyor ve bildiği şeye karşı korku ya da çekingenlik hissetmiyor