Bizde cırtlı kitaplar çok işe yaradı. Ahtapot, yengeç, aşçı, bal, et, kaplumbağa bu kelimeleri kitapla öğrendi. Renkleri de aynı şekilde. İşaret ve ıhhlayarak gösterdiği dönemde önce “Aaa çatal mı istiyorsun? İşte senin çatalın” vs dedim hep. Şimdi anne çatal diyor mesela. Biz de gurbetteyiz hiç akran görmüyor maalesef. Dışarı çıkıyoruz mesela, otobüs geçiyor otobüsün tekerleği yuvarlak söylüyorum, yağmurlu havada çıkıyoruz su birikintisinde zıplayıp yağmur yağdı şıp şıp şıp diyoruz. Bunlar da hatırlatıcı oluyor. Bir de 18 ay ile birlikte iyice açılıyorlar.