onurmooms bende 15 aylıkken herkes 50 kelimesi var vs yazınca biraz takıntı yapmıştım. 18. Aydan sonra kelime sayısının arttığı sonucuna ulaştım. Hayvan taklitlerimizin hepsi var ama hayvan isimlerini söylemiyordu mesela. Baba, mama, gel, aç, dede net kelimeleriydi. Diğer söylediği şeyler ağzının içinde belli olmayan ama amaç uğruna söylenen şeylerdi. Bazı şeyleri söylüyor haftalarca tekrarlamıyordu. Şuan 17 ayı biraz geçtik. Her şeyin en azından ilk hecesini söylemeyi başladı. Geçmişte anneyi ağlarken vs söylemişti. Ama ilk kez net bir şekilde şimdi söyledi. Teyze, hala kuzenlerin isimlerini söylemeye başladı. Söyleyemediği şeylerinde ilk hecesini söylüyor. Ve havaya öylesine söylenen sözler değil artık. O kişiyle konuşurken, çağırırken söylüyor. Uzun uzun anlattım ama 14 ay ve 17.5 aylık bir bebek arasındaki farkı anlamanız için 😊 gördüklerimiz bizi acele ettiriyor ama büyük sorunlar olmadığı sürece bazı şeyler zamanla oluyor. Birde burdan bende merakımı gidermiş olayım kelime sayısı sayanlar neleri dahil ediyor? 😊