Otizm doğuştan gelir, ekran da zaten doğuştan otistik çocuğun semptomlarını tetikler. Otistik olmayan çocuklarda ise ekran otizm semptomlarını çocuğa empoze eder, çünkü çok benzerlerdir. Ekran 0-3 yaş arası kesinlikle önerilmez, çünkü beynin en verimli geliştiği hayati öneme sahip yıllardır. Ekran otizm yapmaz, dediğim gibi doğuştan gelen bir durum otizm.