zeaydo hmm genetikde de varsa muhtemelen bu bebişte de var. Çünkü her bebeğe rsv bulaşıyor yani her bebek nezle oluyor ama hepsi yoğun bakımlıl olmuyor. Böyle ciğerler hassas olanlar bu hale geliyor. Bu zamanla hızlı da toparlayabiliyor, bizimki gibi yıllar da alabiliyor. Bu tamamen onun kendi süreci ile alakalı ve yaşamadan bilemeyiz.
Ama yapacağınız en büyük hata kendinizi suçlamak olur. Asla sizin verdiğiniz bakım ile ilgili değil. Bu suçlamayı ben de kendime çok yaptım hatta erken doğum riskimden dolayı vurulan ciğer geliştiriciyi dahi suçladım. 🥲 ama işler hiç de öyle yürümüyor. Doktorumuz dedi ki, “bende alerjik astım var iki çocuğum da temiz, ablamda astım yok dört çocuğu da astımlı🤷♀️, bu tamamen genlerin hangi şanslı😈 çocuğu seçtiği ile ilgili.”
Bir de bakmayın virüsler aşırı güçlü artık. Doktorların eski tedavi yöntemleri bile iyileştiremiyor çocukları. Ateş düşürücüler bile yetersiz. Hani sizin bu noktada yapabilecek neyiniz var ki? Bi anne için inanıyorum ki virüs geçirmeyen kalkan satılsa alır kullanırız. Bu olmadığına göre ne yapabiliriz?
Sabr ile dua ile bekleyeceğiz iyileşip toparlamasını. Sonrasına sonra bakacağız. Kafadaki kaygı bulutunu susturmak gerekiyor o her türlü senaryoyu kurmaya hazırdır ama bilimsel gerçek şu ki, anksiyete esnasında kurulan kaygı senaryolarının %95inin asla gerçekleşmediği tespit edilmiş.