mucizem Rica ederim. Şimdi 50 güne kadar biz de öyleydik. Gündüzü bırakın gün boyunca uyuduğu saat çok azdı. İnanılmaz gaz sancıları çektik. O yüzden çok zor uyuyordu. İlk Aydan sonra battaniyesini yarım sarıp yüzüstü yatırıyordum. Rahat olduğu pozisyonu bulunca pışpış yapıp uykuya dalmasını sağlıyordum.
Ayağınızda sallama olayına ben karşıyım. Sallamak çok kötü gerçekten. Sallama hariç her şeye alışabilir ama sallamaya alışırsa asla uyku düzenini bulamazsınız.
Saatlere gelince ben gündüz uykusunda bebeğime göre hareket ettim. Yani gece uykusunu düzene koyunca gündüz uykuları kendiliğinden gelişti. Şöyle ki 4 aya kadar gündüzleri 11:00, 14:00 ve 18:00 saatlerinde üç kere 30-40 dakikalık uyku uyuyordu kendiliğinden. Sonrasında ben daha uzun uyuyabilmesi için odasında karanlık ortama alıp ninni açıp uyutmaya başladım. Şu anda saat 10:30’ta yarım saat, 14:30’da bir buçuk saat ve 17:30’da yarım saat uyku uyuyor. Tabii bebeğin dişiydi gazıydı filan derken bu saatler bazen biraz ileri ya da geri kayabiliyor.
Siz de bebeğinizin uykusunun geldiği saatleri takip ederek gündüz uyku saatlerini belirleyebilirsiniz. Bu saatleri bebeğiniz size gösterecektir.
Gece uykusu saatini ise ben başlarda biraz geçe bırakmıştım. Saat akşam 9da uyutmaya başlıyordum. Dalması 9 buçuk ya da 10u buluyordu. Ama sonradan bunu yavaş yavaş erkene taşıdım. 7 buçukta banyosunu yaptırıp 8 buçukta karnını doyurup altını değiştirip yatırıyorum. En geç 9da dalmış oluyor. Dokuzu geçirmemek önemli.