MommmyAS Merhaba. Yeğenimin tam 2 yaşına dair hatırladıklarım çok uzun cümlelerle konuşabildiği, kendi kendine oynamayı çok sevdiği ve karakterler oluşturup onları konuşturduğu, akranlarıyla değil de büyüklerle oynama isteğinin olduğu, kural koyma isteğinin olduğu, inatçı olduğu, sayılara merak duyduğu, yazıları okumaya çalıştığı, görsel hafızasının kuvvetli olduğu (mesela Türkiye siyasi haritasına çok meraklıydı ve tüm illerin yerini gösterebiliyor, bir ili çizdiğimizde o ili bilebiliyor; kuzenlerinin futbolcu kartlarındaki bütün futbolcuların ismini biliyordu) ve 4 yıldır olduğu gibi uyumayı hiç sevmediği.😊
3 yaşta da yapılan testler var. Fakat 4 yaş ve sonrasında yapılan testlerin daha sağlıklı sonuç verdiği söyleniyor. Özellikle 6 yaşta yapılan testler, akademik yönlendirme için daha elverişli. En azından ablam vasıtasıyla bildiklerim bunlar. Sevgiler.🌸