MamaUygarVibes merhaba çok teşekkürler. Oğlum 10.5 aylıkken yürümeye başladı. Kelimeleri hep vardı anne baba anneanne mama bunalri 7 aylıkken net söylüyordu. Hiç durmayan bı bebekti hemen sıkılırdı. Yenidoğan döneminde dahi uyuduğunu bilmem. 14 aylıkken senin adın ne diye sorduğumuzda Ahmet diye cevap veriyordu. Şuan 34 aylık 15-16 ye kadar sayar, renklerin 6-7 tanesini net bilir, gezegenlerin isimlerini dinozorların çeşitlerini hepsini bilir. Hatta deniz hayvanlarına ayrıca meraklı hepsini biliyo çekiç başlı köpek balığı dahil. Sizin anlattiginiza benzer bı olay geçen gün yaşadık. Önceki sene kışın 22 aylık felandi arabanın camlarindaki.kari temizlemek için cekpas kullanmıştık. Dün aynı cekpasi banyoda gördü ve ne işe yarar diye sordu bende işte banyoyu yıkadım suları çektim dedim hayır biz onunla arabanın camını temizledik dedi şok olduk çünkü sadece 1 kez yapmistik bunu. Kitapları çok sever 200 den fazla kitabı var. Çok sıkılgan oyuncaklardan çok evdeki fakrli aletlerde farklı şeyler yapar geçen çırpıcılari iç içe geçirmiş uzak mekiği icat ettiğini söylüyordu. Dil gelişimi çok çok iyi espri bile yapar. Bizdeki tek sorun çok fazla hareketli olması bununla ilgili de ailedeki sağlıkçılar beyni hızlı çalıştığı için vücudu uyum saglamaya çalışıyor demişlerdi. Hiçbir şeyi öğretirken zorluk yaşamadık tuvalet biberon bırakma vs her şeye hemen adapte olur. Yetişkinlerle vakit geçirmeyi sever parka gideriz çocuklardan çok anne babalarıyla sohbet eder. Parkta koşup oynamaz sülük bulur onu inceler buyutecyve cımbızla hayvanlara karşı çok duyarlı bebek ayıcıgi var ona bile çok şefkatli mesela geçen gün boyama yaparken bana pembe rengi verdi neden dedim sen kızsin anne kızlar pembeyi sever dedi ki kreş vs hiç gitmedi etrafımızda kızı arkadasi da yok aklıma suanlik gelenler bunlar. Bize açıkçası normal geliyor ama özellikle ailelerle görüştüğümüzde kıyas yapıp çok farklı olduğunu söylüyorlar. Geçen ay hemşire teyzem Kocaeli de bı doktor önerdi test için oraya gitmeyi düşünüyoruz