ikicocukannasi yan bakış var ,bay bay yapmama var ,konuşmuyor yani cani isteyince birseyler söyler ikili cümle başı sıkışınca söyler, genelde elimi kullanarak istediğini yaptırır ,isim söylenince bazen hemen bakıyor bazen 3 4 kerede bakıyor o sebeple şüphe duydum. Olumlu özellikleri ise : kitaptaki nesneleri sorunca parmağıyla gösterebiliyor, yemek istediği şeyi eline aliyor veya sevdiği birseyden bahsedince onu gider getirir . Doyunca kucak işareti yapıp sandalyeden kalkmak istediğini belirtir. Beni gordugunde sevinir güler bana koşar sarılır. Kıyafetini giyerken yardımcı olur kol deyince kolunu uzatır. Yemek yerken Kaşık catal kullanabilir. Ayakkabını giy deyince gidip giymeye çalışır, aynı şekilde çıkarır. Bekle deyince bekler .wc gidince arkamdan ağlar. Sofra kurmada yardım eder masaya koy deyince götürüp koyar. Sizce ekran maruziyeti olabilir mi çünkü 2yaşa kadar mecbur kaldığım anlarda açtım, bir iki aydır da bir cizgifilm var konuşması ilerlesin diye onu izletiyordum olumsuz görünce kestim hemen .oyle asla eline telefon vermedik sadece tv den günde yarım saat ,bazen hiç izlemedigi oldu aylarca. Dönem dönem izledi diyebilirim. 1yaşa kadar hiç görmedi ekran ama .kitap hep vardı hayatımızda. 26 aylık oldu. Çevremizdeki çok çocuklu olanlar normal olduğunu soyluyor konuşmamasinin. Öğretmeni de normal karşıladı sınıftaki diğerleri de bu şekilde imiş