beyazzkuguu Sermec27 ev işi yaparken işlere dahil edebilirsiniz bende 19 aylık kızıma sandalye getiriyorum ben izliyor döküyor saçıyor her yeri. Çamaşır asarken o bana veriyor ben asıyorum. Bazen sıkılıyor gidiyor sürekli eşlik etmiyor. Oyun gruplarına yazdırabilirisniz. Oyun alanlarına götürebilirsiniz. Bol bol parka çıkarabilirsiniz. Oyun hamuru kinetik kum alabilirsinzi. Baloncuk makinesi alabilirsiniz bunun çocuğun gelişimine etkisini duymuştum. Şişirip patlayınca paaat diyoruz biz. Küçük üfleme baloncuk oyuncakları oluyor ya onlardan da alabilirsiniz aynı işlevi görüyor. Instagramda küçük renkli toplarla pet şişeleri delip yapıştırıp duvara bir sürü etkinlik yapan anneler var onların videolarından da fikir alabilirsiniz . Boyama kitabı aldım ben kızıma sıkıldı şimdi o ayrı da başına oturduk beraber boyama yaptık zevk aldı o zamanlar. Ben sulu boya da aldım altına bir şey serdim boyama yaptı. Sulu oyunlar alabilirsiniz ben oyuncak lavabo aldım onla oyalanıyor. Her yaptığınızı zaten anlatıyorsunuzdur daha fazla anlatıp yaşıtlarıyla bir araya getirip böyle bir yol çizebilirismzi
Sermec27 beyazzkuguu teşekkür ederim Allah razı olsun evet böyle ne yapsam diye düşünüyorum doktor da söyledi zaten ev işlerine dahil edin yemek yaparken ev temizlerken her şeyi anlatın parka çıkarın dışarıya çıkarın dışarıda anlatın her şeyi işte etkinlikler yapın oyunları oynayın kitap okuyun vesaire diye elimden geldiğince bunların hepsini yapacağım inşallah faydasını da en yakın zamanda görürüz 🥰
Dondurmalikahve Sermec27 Yok estağfurullah. Benim oğlumda da öyle var sanıyordum ama değilmiş sadece biraz açığa çıkması gerekmiş. Meğerse beyninde çok fazla şey düşündüğü için ve beyin ön merkezi farklı çalıştığı için durum başka görülüyormuş. Gelişim geriliği varsa bile İnşallah en kısa zamanda yaşıtlarının seviyesine gelir. Rabbim sağlık sıhhat versin.🌸
Sermec27 Dondurmalikahve çok teşekkür ederim Allah razı olsun Sanırım sizin oğlunuza dheb vardı değil mi inşallah zamanla daha da güzel olur her şey hepimizin çocukları için yani şimdilik gerilik var diyorlar ama İlerleyen zamanlarda ne olur bilmiyorum sadece çok fazla ilgilenilmesi gereken çok fazla üstüne düşülmesi gereken bir çocuk oğlum bakalım elinden gelen her şeyi yapacağım🌸
hepyerdeyizz ipickot24 Herşeyi yapiyomus maşallah Takma o yüzden zamanla açılır. Ben bir ara otizm kesin diyodum kendi kendime sordum hata oyun terapisti arkadaşıma ama kız sovecekti bana daha ne istiyorsun diye
ipickot24 hepyerdeyizz ya canım internette çok fazla şey yazıyor her ismine bakmayan veya konuşmayan otizm değil yatak odasına götürüyorum eee eee diyor. Bebek alıyor agliyormus gibi yapıyor işte bebek ağlıyor gibi eee eee yapıp pispisliyor falan uyutup üstünü örtüyor o şeyleri var ben sadeece kelime çok az diye çok takıldım
Sermec27 Anna_ Ya aslında aklına gelmemek değil de daha çok kartlarla ilerliyordum ben hani kartlar üzerinden bir şeyler anlatıyordum ama kitapta okumayı düşünüyorum artık bol bol kitap göstermeyi kitap okumayı düşünüyorum
onceuponatime_ Sermec27 gönderilerinizi görmüştüm birkaç kere çok sevindim sizin adınıza öyle yazmak istedim sağlıcakla büyütün 🌸
maygirl Sermec27 Gözünüz aydın gercektrn ektra hic bseye gerek yok.sfır ekran,birlikte bolca oyun kurmak,çok konuşmak kısa ve net konusmak.ayına uygun kitaplar,etkinlikler ve hergün sosyal ortamada maruz bırakmak…Bunlar çok yeterli.🌸
Nurci Sermec27 benim oğlumda 16 aylık düzeltilmiş 14 aylık prematüre doğdu 34.haftada 4-5 kelimesi var 2’si anlamlı işaret parmağını kıallmıyor ama birşeyi işaret etmek için değil sesli oyuncakları çalıştırmak için komut alan kısıtlı mesela şekilli blokları benim dediğim yere atıyor uada şekilli bultaklar var onları dediğime göre yapıyor ama topu getir dediğimde tamamen başka yere yöneliyor ismine bakıyor göz teması falan kuruyor bence korkuyorum acaba birşey mi var diye
Nurci Sermec27 prematüre doğduğu için nörolojiye kontrol oluyoruz en son 1 yaşında gitmiştik gelişim testine girdi oğlum hiç bir sıkıntı çıkmadı 18.ayda tekrar çağırdı ozmankş durumuna bakarız daha gelmenize gerek olmaz demişti merakla 18.ayı bekliyorum aslında benim korkum gelişim geriliği değil onu birşekilde hallederiz korkum Otizm mi diye 😕