Tangrampuzzle meryemkerem doktorunuz bir çözüm önerisi sunmuyor mu? Hemfikir gibiyiz. Çocukların bu yönünü eğitmek konusunda da hemfikir olacağımızı düşünüyorum. Abartılı tepki elbette ki çocuğun davranışını arttırır ama eğitim metodları vardır değil mi bu sorun için. Bakın ben sadece bugün afalladım ne yapacağımı bilemedim özür dilendi kapandı konu kızımda anlamlandıramadı nasıl açıklayacağım konusunda tereddüt ettim ama benim takıldığım konu okulda artan şiddet bu konuda bir şeyler yapılmalı. Mesela az önce bir Instagram paylaşımına denk geldim slm.hktn hesap. Akran zorbalığı hakkında aileye ceza verilmeli diyor hemen değil zaman alır en etkili çözüm bu diyor ve bence çok haklı.
accountant Tangrampuzzle bende bunları düşünüp duruyorum bebeğim daha 2 aylık. Annem bizi sokağa salarken size vuran olursa sizde vurun diye yollardı bende öyle yapacağım galiba ben gözüne bakmaya kıyamıyorum elin çocuğu gelip tokatlayacak mı vurana o da vursun valla
Tangrampuzzle accountant Kadriye Olgar da bu konuya değinmişti oğullarına eşi biri vurursa sizde vurun diye öğretmiş altında çokta yorum vardı hani şiddeti mi öneriyorsunuz diye ama yani tartışılır bir konu evette şahsi fikrim daha çok hak vermekten yana. Elbette şiddete şiddet dahada azdırabilir. Ama savunma sanatı öğrenen birine pek çok çocuk sataşmaz herhalde.
BebitomveAnnesi saramina Bizim ülkenin hali ortada zaten, okullar akran zorbalığıyla dolu yazdırın Şuraya da yazayım da bazı annelerimiz şiddeti aşıladığımızı düşünüyor. Dövüş sanatlarına gitmesi demek birine şiddet uygulayacağı anlamına gelmiyor kendini savunması için.
Tangrampuzzle saramina İmkanınız varsa her ikisine de gidin derim. Yani kursa yazdırın bencede ama pedagog belki başka önerilerle özgüvenini destekleyebilir. Ve bir yakınım jimnastikle başlamamızı sonra o dallara geçmemizi tavsiye etti bir değerlendirin derim hak verdim bende.
Semaelisa27 Tangrampuzzle benim kızım 4 yaşında . Doğduğundan beri hep hareketli bebekti. Tüm ilgimiz ondaydi 2 yaşına kadar TV telefon asla izlemesi hatta TV kurulmamisti bile eve. Hergun paraka da götürdüm her etkinliği vs de yaptırdım erken konuştu erken yürüdü vs. Biz kendi aramızda da hiç onun yanında tartışmaya felan girmiyoruz hep iyi bir evlat yetiştirmek için uğraştık ben sırf kendim büyütmek için çalışmadım hatta 1 defa dahi anneme bile bırakmadım ne yaptıysak onunla yaptık onunla gittik. Ama gelelim mevzuya aşırı hırçın yaramaz yerinde durmayan bir çocuk. Hiç kimseye zarar vermez vurmaz ama hiç bir şeyi paylaşmıyor her şeyde bağırıyor sinirini sadece o an olduğu yerde kendini yere atıp bağırarak atıyor. Ve inanır mısınız biz defalarca psikolog vs götürdük hatta ilaç bile denedik. Ve ben son 1 yıldır onun için kendimi bile soyutladim her şeyden hiç bir yere gitmek istemiyorum bir ev içi misafirliğe gidecek olsam günler önceden bir şey mi kırar bir şey mi döker diye düşünmekten uyuyamıyorum . Herkesin ne kadar yaramaz hiç mi durmuyor hep mi böyle sorularından bıktım . Her gittiğim yerde diken üstündeyim. Yani demem o ki belki aile herşeyi deniyordur ama elinden gelen bir şey yoktur . Ha benimki zarar vermiyor vurmuyor çok şükür ama verebilirdi de ve yine benim elimden bir şey gelmiyor olabilirdi. Bence bu şekilde de düşünmek lazım ve bu gerçekten çağımızda bir çok çocuğun sorunu bir çok ailenin savaşı . Rabbim yardımcımız olsun hepimizin ve çocuklarımızı iyi birer evlat olarak büyütmeyi nasip etsin
monica50 _tugcee 4_mevsim_biranne arkadaşların türkiye gerçeklerinden haberi yok heralde. daha geçenlerde bi lisede sınıf içinde bana yan baktın yok omzunla çarptın tartışması yüzünden bi çocuğu tekme tokat dövdüler. kafasına aldığı darbeler yüzünden o çocuk vefat etti. ben de lise öğretmeniyim görüyoruz zayıf kibar nazik olanla uğraşılıyor, kimse biraz yapılı olan biraz sesi çıkana karışmıyor valla. hele sporcu dövüşçü vs ise yanaşan olmaz çekinirler. 5 aylık bebeğim var benim de ilk işim savunma sporlarından birine oğlumu yazdırmak olacak kimse kusura bakmasın. ona vuranın da ağzını burnunu kırsın asla yapma demem, vuran sonucuna katlanacak herkesin evladı gözünün bebeği
Nurcanben BebitomveAnnesi biri sana vurduğu zaman sende vur diyorum. Arkadaşlar şimdi kimse boş yere şu cümleyi linclemesin akran zorbaligina ugrayip olen çocuklarla dolu haberler bu devirde malesef bu şekilde olmalı kim çocuğunun dayak yerken sessiz kalmasını, ezilmesini karşılık vermemesini ister ?
nilesea Nurcanben yani bunu anlayıp sindirebilcek bir yaşta olsa belki tamam ama 2,5 yaşında bir çocuğa söylenmesi abes bence. Zaten mantıken 2,5 yaş çocuğun ebeveyni hep etrafında olmalı, bir tehlike sezdiğinde ebeveyn müdahalesi daha makul bir yaklaşım.
Aklimideliricem _tugcee evet benim de 2 oğlum var 2sini de göndermeyi düşünüyorum. Dövüş kursları ona buna saldırması için değil kendini koruması için. Ona saldırmaması gerektiğini öğretecek olan bizleriz. Ama biri saldırdığında da kendini korumayı öğrenmeli
accountant Tangrampuzzle biz de savunma sporlarından birine yönlendirmeyi düşünüyoruz büyüdüğünde. Bizim zamanımızda yoktu herhalde böyle şeyler ya böyle tembihleniyorduk ama başıma hatırladığım böyle bir olay gelmedi hiç en fazla küsüşürdük tanımadığımız kimseyle oynamazdık da zaten. Belki gerikafalılık ama özür dilemek yeterli gelmiyor bana benimki de ona vurmazsa içim soğumaz benimkine vurduktan sonra o yalandan özür dilese nolur yazık yavrum bide cici yaptı demiş keşke fanusta büyütebilsek şu bebeleri
aptalliketme Sanırım bazılarının çocuğu küçük Öncesinde bende aman vurma şu bu diyordum ve çok fazla akran zorbalığına uğradı Çocuk kendini savunmayı öğrenmeli onu anladım Maalesef şuan bende vurana vur diyorum Öncelikle bana vurma diye uyarıyor tekrar vurursa vuruyor Dışardaki bazı çocuklardan haberi yok bazılarının Öyle akran zorbalığı yapan çocuklar var ki Ne yapacak çocuk vurana aferin eline sağlık bir daha mı vur diyecek?
aptalliketme _tugcee Eeee ne yapacak bir daha vur eline sağlık mı diyecek Bazı çocuklardan haberiniz yok sanırım çok fazla akran zorbalığı yapan çocuklar var
sessi Tangrampuzzle çok hatalı söylem bence benim oğlum çok çekingen ve naif bir çocuktu çocuktu diyorum 22. Ayına kadar birileri vururdu oyuncağını alırdı ağlar yanıma kaçardı ama şimdi bir ortamda kendisi ile yaşıtları olan bir ortamda oyuncağı alınınca direk vuruyor tokat atıyor oyuncağı fırlatıyor kendine vurunca ağlıyor çünkü bilmiyor neyin ne olduğunu sizce ben ilgisiz bi anne miyim asla değilim 7-24 beraber oyunlar oynarız onun gelişimi için uğraşırım ekran veriyor muyum hayır hatta ve hatta birisi vurunca bile siz gibi sende vur diye çocuğuma şiddeti öğretmedim sonuç… olabiliyor böyle şeyler hatta o an ben fazla karışmam çok sert olmadığı sürece ki kendi zorluk karşısında nasıl davranması gerektiğini öğrensin ağlarsa sarılırım arkadaşının yaptığının yanlış olduğunu anlatırım hadi annesine söyleyelim özür dilesinler derim sonrada sarılın der tatlıya bağlarız çok genel konuşmayın çünkü sizde vurana vur dediğinize göre senaryo size dönecektirr..
tokluu sessi hangi ülkede yaşıyorsunuz Bu kadar ütopik söylemler olduğuna göre İsveç Norveç gbı bı ülkede yaşıyorsunuz !Sokakta zorbalıga ugrayan öldürülen çocukların çoğu terbıyelı eğitimli naif çocuklardır Hayır hanımefendi hayır bazı çocuklar çocuk degıl şeytanlar ve ben kesınlıkle oğluma kendını korumasını gerekırse sıddet gostermesını ogrettım kımse kusura bakmasın Allah korusun oğlumun cenazesı gelecegıne savunmayı ogrensın
Tangrampuzzle sessi Şuan için elbette sorumsuz bir annesiniz diyemem kimsenin de demeye hakkı yok henüz bebekler şuan dünyayı tanıyor öğreniyorlar ama sürekli bir davranış varsa aile çözmek yerine ilgilenmiyorsa eğlenmeye gidiyorsa çocukla muhabbet etmiyorsa vicdan nedir öğretmiyorsa okula başladığında birinin kaşını gözünü patlatmaya başlarsa gasp ederse o zaman evet aile ilgisizdir hatalıdır hatta az önce yazdım Instagram’da bakın aileye ceza verilmelidir. slm.hktn akran zorbalığı yazabilirsiniz
aptalliketme 4_mevsim_biranne Sanırım daha çocuğunuz küçük İleride çocuğunuza sürekli zorbalık uyguladıklarında ne yapacaksınız?
4_mevsim_biranne aptalliketme hayır küçük deil okula gidiyor ve zorbalık da uygulandi bunun karşılığı şiddet olmamali yoksa dünyada herkes şiddete alışıyor
mucizemgelsin61 Bende yiğenlerime öyle söylüyorum size vurana sizde vurun diyorum çünkü sessiz kalıyorlardı vuranlara karşı onlar vuruyor bizimkiler çekiniyordu vurmaya öyle bakıyorlardı .. kendilerini korumayı öğrenmeleri lazım sonuçta izleyelimde dayakmı yesinler.. Şimdi eskiye göre daha iyiler onlarda tepki göstermeye başladı
Sungerbob BebitomveAnnesi Çoook iyi yapıyorsunuz ben de öyleyim 2,5 yaş oğlum var biri vurunca yada itekleyince oğlum donup kalıyor adeta tepki vermiyor. Bende bu böyle olmaz dedim evde öğretemeye başladım biri sana vurursa sen ona daha sert vur yada biri seni iteklerse sen daha sert itekle vs diye. Çünkü fark ettim ki ben oğlumu çok naif kendini koruyamaz şekilde yetiştirmişim. O yüzden inanın artık böyle büyütüyorum çocuğu ama sizin dövüş kursu fikri benim de aklıma yattı güzel bir fikir
Tangrampuzzle Sungerbob daha sert iteklemesi diğer çocuğa ciddi zarar vermeye sebep olmaz mı? Yani güçlü olmalılar tepkisizde kalmalılar elbette ama daha bebek ya bilmezler sonucunda neler olacağını. Aslında bende vurmaya vurmayla karışılık vermeye çok hak veriyorum ama bir yandan çocuklar daha fazla arsızlaştırıyor olabilir miyiz şiddet arttı her birinin dahada savunma geliştirip volume arttırdığını düşünürsek 2 ucu b.. değnek dedikleri durum galiba bu
sessi tokluu sizde ütopik bir gerçeğe sığınıyorsunuz bence allah hepimizin çocuğunu korusun ama iş savunmayla olmuyor zaten başına öyle bir durum gelirse doğanın acı gerçeği güçlü olan kazanır ne kadar savunmayı öğretsenizde
sessi Tangrampuzzle tabi bu konuda haklısınız aile temeldir onda hemfikiriz hepimiz iyi çocuklar yetiştirmek istiyoruz ve iyi insanlara denk gelsin istiyoruz ve tabi iyi aileye