Hasata marka Osmancık yada baldo pirinç kullanırım . Ölçü 1 bardak pirince 2 bardak su . Şehriyeli yapacaksanız önce sehriyeleri tencereye sıvı yağ ile koyup güzelce kavurun . Sonra pirinçleri atıp tereyağını pirinçleri kavururken koyun ki kokusu gitmesin. İyice kavrulduktan sonra sıcak su ekleyin . Şehriyeli ise yarım bardak kadarda şehriye payı su ekleyin . 1 tatlı kaşığı kadar tuz , 2 küp şeker atın . Pişirirken kapağını asla tam kapatmam . Kısık ateşte kapağı yarım açık vaziyette suyu iyice çekene kadar pişirin . Sonra tencerenin üzerine temiz bir bez serip kapağını kapatıp demlenmesini bekleyin. Tane tane çok güzel olur pilavim sizde böyle deneyin . Birde muhakkkak pirinci önceden ılık suda bekletin nişastası çıkana kadar