cileks Basmati çok kokuyo bana da. Ben iri pürinçlerden kullanıyorum osmancık ya da baldo pirinç markası çok fatketmiyo. Pirincin püf noktası nişastanın iyice arınmış olması ve iyi kavrulması bence. İyice kavurup tuzunu ekliyorum 1e 1.5 ölçüyle yapıyorum. Kaynayana kadar yüksek ateş sonra kısık ateşe alıyorum suyunu çekene kadar açmıyorum, pişince de sofrabezine sararım dinlenir biraz.