anneyim09 en garantii tariff
1su bardağı ılık su
1su bardağı ılık süt
1su bardağı sıvı yağ
1paket instat maya
2kaşık şeker
Yarım kaşık tuz
1yumurta akı (sarısı üstüne)
Un
İlk başta maya şeker su ve sütü karıştırın sonra biraz un ekleyin ön mayalandırma yapın. Baya sıvı olacak 1bardak un koysanız yeterli, 15dk bekleyin sonra kabardığını göreceksiniz, üstüne sıvı yağ ve yumurta akını ekleyip bi tur karıştırın daha sonra yabaş yavaş un ekleyerek yoğurmaya başlayın, biraz un ekleyince tuzu ilave edin, hamur baya yapışkan olacak ele yapışacak un miktarı veremiyorum o yüzden hep göz kararı yapıyorum. Yapışkan hamur olunca 1saat kadar üstü kapalı mayalandırın. Mayalanan hamuru bi daha yoğurup şeklini verin tepsiye dizin yumurta sarısını sürün yine tepside 15dk bekletip tepsi mayası yapın, daha sonra 200derecede 10-15dk arasında pişiyor, bence mayalı hamur yüksek ısıda daha güxel pişiyor heo öyle yapıyorum. Çok hızlı pişiyor kontrol edin ve üstü kızarınca çıkarın hemen çok pişirmekte sertleştiriyor. Çıkarında üstüne ince bi örtü örtüp ılımasını bekliyorum yumuşacık pamuk gibi oluyor poğaçalarım yemekle doymuyor insan