Pirasalipuding Geldim.
Necip Fazıl Galatasaray Lisesinde öğrenci olduğu yıllarda bir arkadaşının kardeşine aşık olur.
Ne hasta bekler sabahı,
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Dizelerini yazdığı mektubu ile kıza açılır. Fakat kız bu aşka karşılık vermez. Gönlü bir başkasındadır.
Bir zaman sonra ise Necip Fazıl’a haber gönderir, artık aşkına karşılık vermek istiyordur. Necip Fazıl ise yine bir dörtlükle cevap verir:
Geçti istemem gelmeni,
Yokluğunda buldum seni;
Bırak vehmimde gölgeni
Gelme, artık neye yarar?
Rivayet odur ki kızın, Necip Fazıl’a tercih ettiği kişi Yahya Kemal’dir.🫢