Japonya’da yaya geçitlerinde kırmızı ışıkta sessizlik olur, yeşil yandığında kısa bir melodi ya da kuş sesi çalmaya başlar. Hangi yöne gidilmekte olduğuna dair farklı bir kuş sesi çalar. Örneğin kuzey-güney yönünde bir yaya geçidi ise guguk kuşunun ötüşü çalar.
Sesi duyunca çok hoşumuza gitmişti. Ayrıca anlam ifade ettiğini öğrenince büyük bir aydınlanma yaşamıştık.😅
Japonya hakkında birkaç bilgi daha:
Sokaklarda çöp kutusu göremezsiniz fakat bununla birlikte hiçbir yerde çöp de göremezsiniz. Kirli ayakkabıyla gidilen Japonya’dan tertemiz ayakkabılarla dönmek mümkündür.
Kamuya açık alanlarda son derece sessiz olmalarına karşın yemek yerken ağız şapırdatmayı kibarlık olarak kabul ederler.