MayaliHamur
Aynı durumu 1 hafta önce yaşadım. Kızımın 9 ay boyunca tüm aşılarını özel hastanede yaptırdım iyi kide yaptırmışım hepsini baz almıyorum ama bizim sağlık ocağı deneyimimiz çok kötü oldu. Aşı bilgilendirmesi yapmak için arayan hemşire sadece tarih bilgisi bu arada hiç böyle alerjik bir durumdan bahsetmedi 1 hafta yumurta beyazı verip alerjik reaksiyonlar gösterip göstermediğini takip edin demedi madem aşıyı sağlık ocağında yaptıracağız bu bilgilendirme yapılmalıydı ya alerjik bir reaksiyonlar gösterseydi ki dediğim gibi aşı zamanları için iletişimdeyim ben öğrenmem gerekeni takipli olduğumuz doktorumuzdan öğrenmiştim zaten. Yapılacak aşıda yumurta akı varmış ve alerjisi olup olmadığına karar verilince yapılır alerjisi varsa eğer yoğun bakımı olan bir hastanede yaptırmak gerekirmiş. Normalde bu aşı 12.ayda yapılıyormuş fakat ülkemiz göç aldığı için ve gelen çocuklar sıfır aşısız olduğundan sağlık bakanlığı 9.ay olarak aşı takvimini değiştirmiş 12.aydakide ilave doz olarak yapılıyormuş. Özel hastanede işlemlerimizi yaptırmamış olsak bunlardan haberim olmasa belkide sağlık ocağında bu aşıyı yaptırıp çocuğumda istenmeyen bir durum gelişecekti. Doktorumuz 1 ay önceden uyarıyor beni yumurta beyazı takibi yapılacak diye ama sağlık ocağı aşı tarihinden 2 gün önce arıyor ve sadece tarih bilgisi veriyor kaldı ki alerjik reaksiyon verip vermemesi 2 günde anlaşılacak birşey değil net 1 hafta gerek. Bilgilendirme kurbanı olmadığım için çok şanslı hissettim kendimi Allah korusun küçücük bedenler bunlar sonuç olarak. Sağlık ocağında aşı yaptıran ailelere tavsiye ederim ki herşeyi olup olabilecek herşeyi sorun lütfen. Öncesinde sonrasında yapmamız gereken birşey var mı diye.
Aşımızı özel hastanede yaptırıyoruz deyince sinirleniyorlar birde. Bu aşı konusundaki bilgilendirme eksiği sebebiyle sonuna kadar özelde devam etmek istiyoruz eşimle.