busraaa1c Ben hamileliğimin son ayından beri doktora ve takipli olduğum sağlık ocağına korunmak istediğimi söylüyordum. Spiral taktırmak veya iğne vurunmak istemediğim için hapla korunmayı tercih ettim. Cerazette kullanabileceğim söylendi.
Eczaneler insanı korkutuyor gereksiz yere. Tam doktoru hemşireyi halletmişken eczaneye gittiğimde emzirenler hap kullanamaz diye iddialaşıp içime kurt düşürdüğü için o eczacı yanında hemşireyi ayrı hastanede o gün nöbette olan kadın doğum doktorunu ayrı aradım. Hemşire bizim takipli olduğumuz bir sürü kadın emzirirken cerazette ile korundu eczacılar nasıl bilmez dedi. Doktor da doğumdan bir ay sonra başlayabilir dediğinde eczacı hanım anca ikna oldu.
Ben emzirme sürecimde bir sene kadar cerazette ile korundum. Bir sıkıntı yaşamadım. İlk aylar regl düzensizliği ve kanama artışı oldu sadece. Sonra düzeldi.
3 sene kadar da yasmin ile korundum. Evlendiğimde bir sene çocuk düşünmüyordum. Doktora falan danışmadım bir sene yasmin ile korundum yine. Yan etkisi en az olan hapı istediğimde eczacı vermişti. Senede bir tahlil verip hormonlarınıza baktırabilirsiniz. Duruma göre devam eder veya kesersiniz. Zaten bırakılınca normale dönülüyor.