Valide-Ayse-Hafsa-Sultan
Benim 6,5 yaşında bir oğlum var. Şimdiye kadar yaşadıklarıma bakınca, her dönemin hem kolaylıkları hem de zorlukları olduğunu düşünüyorum. Bebeklik dönemine gelirsek, bazı bebekler kolik olup annelerine çok zorluk yaşatırken, bazıları kolik olmaz ama bu sefer de dur durak bilmeyen, çok hareketli bir bebek olabilir. Bu yüzden bir anne “İlk 6 ay çok zordu” derken, bir diğeri “1-2 yaş arası çok zor geçti” diyebilir. Bence anne olmanın her dönemi zorluklarla dolu çünkü zaten içinde bulunduğumuz şartlar da başlı başına zor. Çocuğu büyümüş anneler de var. Mesela oğlum 2-3 yaşlarındayken burayı kullanan bir anne, çocuğunun 20’li yaşlarda olduğunu söylemişti. O yaşın zorlukları da farklı: Çocuk kendine göre bir iş bulabilecek mi, iyi bir üniversiteye gidecek mi, karşısına iyi bir insan çıkacak mı? Hatta torunlar olduğunda bu sefer de “Torunlarım nasıl olacak, kızımın/oğlumun evliliği iyi gidecek mi?” gibi başka kaygılar başlıyor. Şu an benim önümde ise birinci sınıf var, bu sene benim zorluğum okul.