mamabear_
Söylediğimin arkasındayım. Can yanması, ağrı, acı, hastalık durumları farklı. Fakat zamanı değilken dışarı çıkmak için ağlayan ya da parktan eve dönmek istemeyen bir bebek varsa örnek olarak karşımızda buna izin vermeyip ağlamasına müsade etmeliyiz. Açıklama yapmak, bu süreçte onunla empati kurmak, onu anladığımız belirleyici cümleler kurmakta lazım.
Bebeğim ayaklandığından itibaren yemek yapıp bulaşık yıkama ve mutfağı toplamama hiç müsaade etmiyordu hep ağlıyordu. Ağladı ama anlattım. Ağlayabilirsin, seninle ilgilenmemi istiyorsun ama yemek yapmam gerekiyor gibi gibi hep açıkladım. Tuvalete girdiğimde ağlamasın diye tv telefon açmadım tuvaletteyken onunla konuşarak hep anlattım zamanla buna da alıştı şimdi tuvalet iletişimimiz bu konuda iyi gidiyor diyebilirim. Kaldı ki 3-4 yaşında çocuğu olup hala yalnız tuvalete gidemeyen ve hala çocuğu ağlayan anneler de var buraya bolca yazıyorlar.
Önemli olan doğru iletişim kurabilmek🫶🏼 ağlatmamak olmamalı önceliğimiz.