Cosmosmom Sizin gibi çok bilmiş ukala insanları görmektende ben yıldım artık. Anne sütü tabikide çok önemli sağlıklı beyni olan her anne elbette bebeğini emzirmek ister ama aksi olduğu takdirdede şu ukala tavırlara bürünen insanlardan nefret ettim. Mama zehir, anne sütü ölümsüzlüğün formülü dimi? Konu sahibi arkadaşım @Papatyack sana kendimden örnek vereyim. Kızımı normal doğumla dünyaya getirdim ve o an sütüm geldi emzirmeye başladım. Ancak gece hastanede çok ağlayınca genç bir ebe muhtemelen aç olduğunu söyleyip biberonla 1 kereye mahsus mama verdi. Ertesi gün eve çıktık ve sütüm çok boldu makina aldırıp sağma ihtiyacı duydum rahatlamak için. Sağdıkça dahada çoğaldı tabi. Hem emzirdim hem sağıp dolaba attım. Bahar ayına denk geldiği için dışarda emzirmektense sağdığım sütlerden biberonla vermek daha kolayıma geldi ve yanıma aldım. Derken meme reddi başladı. Burda okuduklarımdan biberonu kestim emzirmeye zorladm ama diretti. İnat ettim bu sefer kilo alımı azaldı. 4. Ayında 400 gr alınca doktor diretmememi emzirme haricinde biberonla mama vermemi söyledi. Kabul etmedim. Diretmeye devam ettim uykuluyken emzirdim, uykuda emzirdim uyanıkken sağdım kendi sağdığımı verdim gel zaman git zaman sadece makinayla azalmaya başladı stoklarda erimeye başladı. Öyle stres yaptım ki sürekli ağladım kendimi suçladım. Bebeğimle keyifli vakit geçirmek yerine anne sütüyle kafayı bozdum. Çünkü mama öcüydü. Derken kg alımı 300 gr oldu doktor bu sefer kızdı. Kan tahlili istedi. Bebeğimin bir çok değerinde sorun çıktı yalnızca anne sütü almasına rağmen. Böyle devam edersem ek gıda dönemindede iştahsızlık sorunu yaşayacağımı söyledi. Keza öylede oldu evet anne sütü vermek için 7 ay uğraştım. Yalnızca geceleri emzirdim ama 7. Ayda pes ettim. Şimdi kızım 1 yaşında olmak üzere çok şükür sağlığı yerinde mama içiyor ve mutlu :) Şimdiki aklım olsa kendimi okadar asla üzmezdim hem kendimi hem bebeğimi hırpalamaz her anının tadını çıkarırdım. Güle güle büyütün bebeğinizi..