missmehtap Kartanesi26_ valla defalarca mastit oldum sağmak evet bir nebze ama kesinlikle bebeğimiz emiyprsa verşn ağzına sürekli emsin ben hep bebeğime emdirdim sürekli öyle açıldı
Zhr05 Kartanesi26_ doktor sıcağın aksine soğuk öneriyoruz herkes sıcak biliyor ama dedi soğuk buz torbası koydum ve antibiyotiksiz geçmedi
funda94 Kartanesi26_ tamam bende de olmuştu Ben yan yatarak emzirdim Emzirirken de şiş olan yerleri elimle bastırıyordum Bebeğiniz ne kadarlık bilmiyorum ama büyüdükçe memeyi daha vakumlu çektiği için 😀 süt incisi falan kalmıyor benim ki kendiliğinden kayboldu Ve bu şekilde kanallar açıldı Elinize geliyorsa tırnağınızla hafif oynayın Bir kaç güne düşer o kabuk gibi düşüyor zaten
idileliz Kartanesi26_ çok geçmiş olsun aynı dertten 3 defa acillik olan serumlar ağrı kesicilerle ayağa kalkan biri olarak söylüyorum bol bol emzirip sağım yapın sıcak havlu kompleks yap,beyaz lahana dondurup göğsüne sar lahana çok iyi geliyor. Duşta da sıcak su altında masaj yapın
2124 Kartanesi26_ Sağınca emzrince rahatlıyo benım de olmuştu sağma makınesi ile sağdım ip gibi olmuş süt sağdıkca cıktı o cıkınca rahatladım bolca emzrmek lazım
zynprvlfsn Şu an mastit oldum, augmentin antibiyotik kullanıyorum. Bu bebeğimde çok oldum mastit, tüm vücudum iptal , bir tarafımı hiç kullanamıyorum.
Kartanesi26_ zynprvlfsn benim de crp yüksek gelince antibiyotikli iğne yazdı o şekilde anca geçer dedi bakalım evet bi taraf iptal 😔
birmommy Kartanesi26_ bastırarak masaj yapmalısın süt gelmesi önemli değil tıkalı kanalları açman lazım yada masajdan önce lahana yapraklarını dene sonra masaj yap
Kartanesi26_ esc24 teşekkür ederim ben de hep sıcak yapıyordum artık soğuk uygularım buz şeklinde mi koydunuz yoksa soğuk suya mı tuttunuz
esc24 Kartanesi26_ direkt buz koyuyorum ilk mastiti hissettiğimde. Ağrıyı hafifletiyor. Daha sonra da ılık suyla ıslanmış havlu koyup on onbeş dk bekleyip sağım yapıyordum. Dokuyu küçültmede faydasını gördüm. Ama sıcak olmayacak dikkat edin. Bir de birçok kişi yazmış ben de söyleyin beyaz lahana sarın sağım yapmadan yarım saat önce koyun, soğuk soğuk göğsünüzde dursun. Lahananın içerisindeki bir madde mastiti geçirmede etkiliymiş.
prensesinannesi41 Kartanesi26_ yapdığın yöntemler işe yaramadıysa hemen doktora hemen bekleme ben 1 hafta geç gittim diye doktor bana çok kızdı bütün kanalların tıkalı ilaç bile fayda etmez iğne vericem dedi iğne vuruldum 5 gündü galiba ay o iğneler yaktı kavurdu beni . Erken gidersen ilaç kullanır sık sıcak bez yaparsın göğüsüne pompayla çekersin zamanla gelir .
Kartanesi26_ prensesinannesi41 iğne verdi babada 10 tane crp yüksek geldi ateş de çoktu vurulmaya başladım bakalım inşallah düzelşr ama hala ağrıyor :/
EsilaMiracAyazEren_Moms Kartanesi26_ bende ilk doğumumda olmuştum. Soğuk kompres yaptık o çok iyi gelmişti. Bi de ılık suyun altında ovalamak iyi geliyor
mertinannisii Bende oldum. Göğsüm kıpkırmızı ateşim çıkmıştı her yerim ağrıyordu.. saatte 1 sağdım duşta masaj yaparak akıtmaya çalıştım
aysedoruk Merhaba geçmiş olsun ilk benimde kitle gibi olmuştu 1 hafta antibiyotik kullandım. onun öncesinde yapmadığım şey kalmadı lahana duş masaj vs hepsi neyseki antibiyotik ile geçti sonra 2 kez daha tekrarladı patates lapası yaptım patatesi haşladım ezdim sonra ben buzdolabı poşetine koydum ılık olacak şekilde 10 dakika falan göğsüme kapadım sonra bebeğimi hemen emzirdim ve kanallar açıldı ağrı falan kalmadı çok şükür 2 kez yaptım ikisinde de işime yaradı keşke ilk olduğunda bilseydim :( çok geçmiş olsun
Kartanesi26_ aysedoruk buzdolabı poşetinin üzerinden mi kapadınız göğsünüze ? Benim bebeğim emmediği için sağarak veriyordum ben bir anda oldu anlamadım semsert oldu hala da yerleri ağrıyor muhtemelen hala tıkalı 😭
miramomy Hiçbir şey işe yaramıyor sağım yapıp az bile gelse süt. Rahatlıyor sonra buz gibi lahana ile sağomsan sonra sarmak işe yaradı düzenli olarak göğüs yumjşayana kadar
dilekilay Kartanesi26_ selamlar ben de doğumdan birkaç gün sonra mastite ramak kala kurtuldum. Çocuk doktorum bana sıcak duşa girmemi, gögüslerime dayanabildiğim kadar sıcak su tutup bir başkasının yardımı ile kökten uca masaj yapıp o beklemiş sütü boşaltmamı sonrasında da sıcak kompres yapmamı tavsiye etti. Ama bu masajı ancak bir başkası yapabilir gözünden yaş geliyor insanın ve 2 günde 1 kere tekrar ettik. 10 gün boyunca bu şekilde uyguladık. Mutlaka her gün sıcak kompress ya jel kompressi mikrodalgada ısıtıp yapın ya da sıcak havlu hic farketmez hergün tekrar etmelisiniz. Masajı da 2 gunde 1 mutlaka yapın. Bu arada pompa ile sağmayın. Sağma gögsü uyarıyor ve daha fazla süt üretiyor. Bizim amacımız daha fazla süt üretmek değil gögsün içinde beklemiş o işe yaramayan sütü boşaltmak. O 10 gün snrası da iyice boşalınca yeni süt üretimi başlıyor hem de daha sağlıklı bir şekilde. Bu arada o beklemiş sütü stoklamayın gögüs icinde beklediği için bebeğinize yaramayan boş bir süt oluyor. Siz bunları yaparken gögüs yeni süt üretecektir ve bebeğinizi yeni süt ile besleyeceksiniz sakın merak etmeyin. Duşta yaptıgınız masajda gögüsten süt gelmeli yumruları bastırıp boşaltmasınız. En iyi anne yada eşler bu masajı yapar cünkü başkası sizin acınızı görünce pes edebilir. Ancak gözünüzden yaşta gelecek çok normal dayabilecek bi acı değil cunku. Soğuk kompress yapmayın soğuk rahatlatsa da gevşetmez büzüştürür ve kanalları tıkar. İnsallah şifa olur ben denedim şifa buldum🤲🏻🤲🏻🩷🧿
Kartanesi26_ dilekilay sıcak uygulayıp elle sağım yaptınız yani değil mi ? Ben de eşimden yardım aldım sıcak suyla elle sağdık ama yeri hala çok ağrıyor iğne verdi doktor onu vurduruyorum inşallah işe yarar
prensesinannesi41 Kartanesi26_ ağırır normaldir iğneleri vurul devam et sıcak bez koy bol bol sağ 3 4 güne geçicek yavaş yavaş artık iğneler çok iyi geliyor ama çok yakıyor iğnede 😒 çok geçmiş olsun