tosbiksmoms eltimin 7 yaş çocuğu 14 kg du . Biz kilosu düşük bir götür çocuk resmen dış görünüş olarakta kırılıyordu halsizlik var deyince yok iyi kilosu diyordu en son yine ısrar edince götürmüş ve doktor da kızmış niye şu zamana kadar getirmiyorsun diye mama başlatmış bayağı pahalı ama çocuk 2 ayda 20 kg oldu…
Yani bazıları bence genetik ben mesela dikkat ediyordum çocuk sabahtan akşama kadar bir dilim tost parçası ve full abur cuburla duruyordu. Benim kızım 27 aylık ben birşey deyince göz deviriyordu kaale almıyorum der gibi. Sizde biliyorsunuzdur belki bunları ama ben kendimden yola çıkarak yorum yapıyorum oldu bitti 43 kg yum zayıf birine herşeyi yediremezsiniz çünkü midesi minicik kalmıştır. Onun yerine az ama sık yedirmek gerekir. Örneğin; bir avuç kuruyemiş fındık,kaju,Badem,ceviz gibi…
Kısa süre sonra meyve yine veya meyve yemezse meyveyle milkshake.
Kısa süre sonra içebilirim kadar çorba.
Vs.vs.vs yani önemli olan bir oturuşta bütün tabağı bitirmesi değil sık sık yemesi böyle böyle öğün miktarını arttırabilirsiniz.
Bu ara tahinli süt mu su mu ne moda onu içerse verin. İçmezsem mutlaka bir çay kaşığı dahi olsa sabah keçi boynuzu pekmezi veya tahin pekmez karışımı verin.
Kızım 26 aylıkken 16.4 kg du. İştahlı bir çocuk ne versen yer ama ben daha çok sağlık odaklı düşünürüm hayatımızda abur cubur yok ve kuruyemiş tahin pekmez bu tarz şeylere ağırlık veririm yoğurtta yedirin