Tansucan10 bağırsakların bozulması bazen 1 ay bazen 1 yıl bazen 10 yıl sürebiliyor, bazen de hiç olmuyor. O yüzden endoskopi yapılmadan diyete başlatmıyorlar. Ancak tercih meselesi, kanda pozitif çıkınca, çölyak diye değerlendirip direk diyete de başlanabilir ama bu sefer akılda hep acaba çölyak mıydı, olacak mıydı gbi sorular kalacak. Ya da ilerde bi zamanda diyeti açmak gerkececek bunu anlamak için.
Bir de şöyle bir durım var, mesela çölyak değil ama diyete başladı, bir süre sonra vucut gluteni unuttuğu için gluten alındığında tepki vermeye başlayabiliyor.
Benim kızımda biz diyete başladığımızda bir semptomu yoktu kuzımın. Öyle ishal, kusma, iştahsızlık, boy kilo geriliği gibi hiç bişey yoktu. Ama artık bağırsaklar bozulmaya başlamış diye diyete başladık. Marsh 1 seviyesindeydi kızım. Marsh 1 dediğim de çok başlangıç, o yüzden semptomu yoktu belki. Ama diyetten sonra iki kere yanlışlıkla glutenli bişey yedi. 1 lokma o da, ama ikisinde de ertesi gün ishal oldu. Vucut gluteni unuttuğu için böyle tepki verebilir dedi doktor. O yüzden net tanı almadan diyete başlamak doğru değil diyorlAr.