Tansucan10 endoskopi çok korkulacak birşey değil. Ancak endoskopi ile tanı konmadan diyet yapmayın. Çünkü diyet yapınca bağırsaktaki bozulmalar düzelir. Çok hızlı olmaz bu tabii ama yine de bilemezsiniz. Bu sefer doktor çölyak değil gibi yorumlayabilir. Bu da sizin yanlış tanı almanıza sebep olur. Doktor net tanı koyana kadar diyet yapmamak gerekiyor. Alerjimi çölyak mı hassasiyet mi ayırt edebilmek için. Benim kızımın ilk 3,5 yaşında tahlillerde iga 200 üzeri çıkmıştı. Ama endoskopide birşey yoktu. 1 sene diyet yapmadık. 1 sene sonrasında tekrar endoskopi yapıldı ve bağırsaklarda artık bozulma mibaşlamış diye o zaman net tanı koyuldu ve diyete başladı.