kubraerol
Ekran otizm yapmaz. Çünkü otizm kalıtsal bir durum ve tamamen genlerle alakalı. Ama ilgilenilmeyen, içerik ve zaman kısıtlaması olmadan ekrana maruz kalan çocuklar otizmle benzer belirtiler gösterirler.
Buna, başkalarının çocuklarına bakarak “Ha ona olmamış benim çocuğuma da olmaz. ” düşüncesiyle devam etmek doğru değil.
Siz bir anne olarak çocuğunuzun ne durumda olduğunu bilirsiniz. Günlük kazanımları, tepkileri, ruh hali her şeyi size ne yapmanız gerektiği hakkında ipucu verir.
Hiçbir zaman “0 ekran” cı olmadım.
Tabletinden benim uygun bulduğum içerikleri, sınırlı bir süre ile izleme hakkı verdim.
Ama oğlumda negatif bir durum sezseydim bunu da keserdim.
Şuan 3 yaşında. Şu saate kadar çizgifilm izlemedi mesela.
Şimdi uyuyacak, uyanınca yemeğini yiyecek ve oyun alanına götüreceğim.
İsterse yemek yerken 10-15 dk Niloya izleyebilir. Ama yemek yerken bir şeyler izlemesi onda yeme bozukluğu yaratsaydı izin vermezdim.
Ne bileyim yediğine dikkat etmeden yediğini fark etseydim, donup kaldığını fark etseydim izletir miydim? Hayır.
Yemeğini kendi yiyen bir çocuk. Ben o sırada hangi işimi yapıyorsam artık bir yandan bana çizgi filmle ilgili bir şeyler anlatır. Yemekten bahseder. İçine ne koyduğumla ilgili sorular sorar vs. Doyunca fa kalkar.
Bu sizin tamamen kendi gözlemlerinizlr alakalı bir durum.