nergiz4155 yok zaten otizmli olduğunu düşünmedim yazdıklarınızdan.
Ben de günlerdir bebeğim için korkuyorum bakın aslında her annenin içinde ufak tefek de olsa oluyor bu korku çünkü sosyal medya otizm belirtileriyle dolu.
16 aylık oğlum, maşallah 43 kelimesi var her yaptığımızı taklit eder ama her yaptığımızı. Dışarı çıktığımızda insanlarla iletişime geçer güler eder ilgi çekmeye çalışır, seslenir. Göz teması zaten dillere destan kim görse nasıl gözümün içine bakıyor der herkes bi kendisine öyle baktı zanneder öyle ki gözünün içine bakar insanın ve gülümserse hemen kendi de şirinlik yapar. Yabancıyı bilir kucağına gitmez ama ağlayıp etmez tanışmaya çalışır benle temasını kesmeden. Parmakla gösterir ama genelde adını söyler mesela su istiyorsa bu der ya da mama istiyorsa mama der muz istiyorsa mu der adını bildiği şeyleri parmakla göstermez ismiyle söyler bazen parmakla ismi aynı anda söyleyip destekler. Biri giderken el sallayıp baaay der öpücük atar. Oyuncaklarıyla amacına uygun oynar arabasını eline alır düüüt diyerek sürer, oyuncak hayvanlarını alır bana getirir emzirir gibi yapıp nam nam nam der ya da bir kaptan besler gibi yapar yürütür, birbiriyle savaştırır. Peluş hayvanlarını tanır mesela hadi kedini getir derim getirir tedi diyerek, maymununu getirir moomun der, ineği getirir mööö der, atını getirir dıgıdık der, hadi çuf çuf yap deriz yumruk atar gibi yapar her şeyi algılar yapar aslında.
Oyun grubuna başladık, oradaki yaşıtı çocukları full gözlemledi 2 ders boyunca resmen dondu tabiri caizse, evde yaptığı hiçbir şeyi yapamadı öylece izledi. Beni bir korku sardı anlatamam. Ben şimdi çocuğuma otizm mi diye korkarak bakıyorum. Son dersimizde açıldı biraz ortamı tanıdıkça ve daha iyiydi bildiklerini yapmaya başladı maşallah. Ki evde sar makarayı oyununu çok güzel oynarız kollarıyla taklit eder oyun grubunda resmen şarkının icadından haberi yok gibiydi. İnsanların gözünün içine bakmaktan bi hal oldu
Kendi adıma ne bekliyorum bu çocuktan bilmiyorum