1fgn merhaba, d vitamini ile bıngıldak ilişkisi yanlış biliniyor. Doğrusu şu şekilde: d vitamini eksikliğinde bıngıldak geç kapanır, d vitamini normal ya da fazla alındığında bıngıldağın erken kapanmasına yol açmaz. Şöyle düşünün bıngıldak zamanı geldiğinde kapanacak ama d vitamini yoksa kemik oluşumı sağlanamayacak ve kapanamayacak. Ama d vitamini yeterince varsa yine ZAMANI GELDİĞİNDE kapanacak. Ayrınca d vitamini eksikliği sadece kemik gelişimini olumsuz etkilemekle kalmıyor bağışıklığın düşmesinden tutun kalp hastalıklarına ve hatta kansere kadar pek çok hastalığa neden oluyor. D vitamini hayati önemi olan bir vitamin. Yukarıdaki yorumlarda biri "d vitamini yeni çıktı kimbilir kimi zengin etmek için" gibi bişey yazmış ne yazık ki yanılıyor ben 32 yaşındayım annem bebekken bana devit kullandığını anlatır. Lütfen kulaktan dolma bilgilerle bebeklerinizi vitaminsiz bırakmayın. Yalnızca ülkemizde değil dünyada kullanılıyor d vitamini. Sağlıcakla kalın 🥰