rana0234 merhaba şimdi çocuğu görmeden bir şey diyemem yaş faktörü çok önemli değil çünkü 42 yaşında öğrencim vardı 2 senede adını yazmayı ve 1-2-3-4 sayısını anca öğretmiştik. 7 yaşlarında başka öğrencim vardı okuma yazma öğrenmişti. O yüzden aslında yaşa göre değil de var olan beceriye ve zihinsel duruma göre hareket etmek daha doğru. Görmeden değerlendirme yapılmadan bir şey demek çok doğru değil ama yapabileceğiniz en iyi şey onu hayata dahil etmek, günlük yaşam becerileri kazandırmaya çalışmak aslında. Bazı veliler var 13-14 yaşında kız çocuğu saçını taramayı henüz yapamıyor ama illa sayıları öğrensin istiyor 20’lere geçsin istiyor. 15 i 23 ü öğrenmek saçını taramayı öğrenmekten daha önemli değil maalesef bunu bazen anlatamıyoruz. Sizin zaten henüz okul çağında değil. Ona en basit şekilde ev işlerine dahil etmeye çalışın siz silerken ona da ıslak mendil verin o da silsin, bazen yönergeli oyun oynamayı öğretin, sıra beklemeyi öğretici oyunlar oynayın, kaba motor ve ince motora dayalı oyunlar oynayın. Şu an en ihtiyacı olan şey oyun, oyunla bir şeyler öğretmeye çalışın.