adm Olumsuz ve başarısız vajinal doğum hikayeleri duyduktan sonra 38+5te kendi isteğim ile sezaryen oldum. Asla pişman değilim. Mükemmel bir ameliyat ve mükemmel bir doğum sonrası süreç geçirdim. Ben 10 günde toparlanırken, vajinal doğum yapan yakınım 40günde toparlanamadı. Doğum öncesi 28saat kadar sancı çekti. Klitoristen makata kadar düzensiz yırtıldı. 40 adet dikiş atıldı. Günlük pansuman yaptı. Ancak kanamalı bir süreç ve vajina sürekli nemli kalan bir bölge olduğu için iyileşme süreci gecikti. Basur olması da cabası… Ben bu tarz hikayelerle çok fazla karşılaştığım için tercihim sezaryenden yana oldu.
Her iki doğum şekline de saygım sonsuz.
Tek temennim, annelerin rahat bırakılması. Bırakın nasıl istiyorsak o şekilde doğuralım. Omuzlarımızdaki yük bu denli fazla iken, bir de bu tarz “sözde” kamu spotları bizi psikolojik açıdan daha fazla yıpratıyor. Her şey annelere yükleniyor… Bu reklamdan sonra tartışan eşler dahi oldu. Demet Evgar’ı düşüncesinden dolayı taktir ediyorum.
Kadınları rahat bıraksınlar artık…
Naçizane düşüncemdir. Saygılar.