Mihraa20 cok tesekkur ederim 🙏 genel itibariyle uyku egitimcilerin cogu Kim West metodu kullanip ekleme, cikarmalar yapıyor. Aslinda bu konuda cok dallandirip budaklandirmaya gerek yok, uykunun fizyolojik olduğunu bilmek en onemlisi. Herkes gunun sonunda bir sekilde uyur bebek dahi cunku bunun kacisi yoktur. Ayrica benim gordugum su, butun uyku egitimciler video cekiyor ama bilgiler parca parca, aslinda o videolarla her seyi anlatiyorlar ama neyi hangi sıralamayla yapacaginizi tam olarak soylemiyorlar o yuzden de kafa karisikligi olusuyor, anneler ne yapacagini sasiriyor ya da istikrarli olamiyor ya da pes ediyor. Bir de bizim toplumumuzda aman bebek, cocuk aglamasin da ne olursa olsun yapalim modu var en buyuk yanlış bu. Bebegin, cocugun kendini ifade etme sekli aglamaktir, cocugun kendini ifade etme seklini taa bebeklikten oyle bir bastiriyoruz ki konu ne olursa olsun sonra yas aldikca ortada ogrenilmesi gereken sınırlar ve kurallari da bu sekilde yok ediyoruz. Ayrica duygusal olarak kendilerini regule etmelerine bile olanak tanımıyoruz. Bu sadece cocuklukla kalsa iyi yetiskinliklerine de yansiyor fark edilmezse. Ben kararli ve net olmayı ilk olarak uykuyu ogretirken fark ettim, sonrasinda meme surecini bırakma, tuvalet egitimi vs hep ayni metodla ilerledim. Once cocugu anlayacagiz, sonra ona hedefe giden dogru yol konusunda destekleyecegiz, kararli ve net olacagiz, sınırlarımızı belli edecegiz ama kendi baslarina yapabilecekleri her sey icin de sonsuz destek olacagiz, yapmasina musade edecegiz. Tabi ki psikolojik acidan yaklasim da son derece onemli yani gercekten bir cocuk gibi dusunmek gerekiyor bunlari yaparken ayni zamanda. Ve bildigim en onemli sey kararli ve net olursaniz cocuklar 2 max 3 günde her seyi öğreniyorlar. Sonrasinda o istikrari surdurmek sizin elinizde 😊