beyza000 destek dedigimiz memeyle uyuma, ayakta sallama, sallama, kucakta yuruterek uyutmak, pis pis yapmak vs bunlarin hepsi birer destektir. Bebek bunlardan biri veya birkaci ile uyumaya alisiksa destekli uyuyor demektir. Ilk 4 ay bebegin nasil uyudugunun onemi yok tum desteklerle uyuyabilirler ama 4 ayin sonunda bu aliskanliga donusuyor. Ozellikle memeyle uykuya gecirmek bunlarin arasında neredeyse birakilmasi daha zor olan destek sekli( ben de 11 ay o sekilde uyuttum) . Tabi insani cok zorlayan bir durum, yeter dedigim yerde de kendi basina uyumayi ogrettim. Kendi basina derken tabiki yanindaydim ama yatagina koyuyordum ve yaninda duruyordum, elimle temas ediyordum vs. Yani bebekler uyumayı biliyorlar bu sekilde destek vererek onlarin uykularini cok kotu etkiliyoruz bizler, uyumayi ogretince onu anlamis ve cok uzulmustum. Cocuk uyaniyor ama tekrar uyumak icin beni ariyor surekli zor bir sey ama desteksiz uyumaya alisinca o uyku dongulerini kendisi atlatip uykuya hemen donuyordu ve uyku kalitesi cok artmisti. Cok uzun yazdim ama aciklamak istedim.
Bu arada emzikle uyutabilirsiniz tabi ki, emzik agzindan dusunce uyaniyor bazi cocuklar yine orada emzigi bir destek olarak kullaniyor bazi bebekler ama uyuduktan 5 dk sonra ağzından alabilirsiniz, bir deneyebilirsiniz. Memeden cekip memesiz uyutursaniz bu destekli uyutma olmaz tabi ki ama meme, beslenme isini uykuya gitmeden 15 dk once bitirmelisiniz ki uyku meme ikilisi bagdasmasin. Size tavsiyem bebeginizin ayina uygun uyku uyaniklik saatlerini takip etmeniz ve uyku oncesi rutinler olusturmaniz bunlar isinizi kolaylastiracaktir.