Sinemm68 sizi en iyi anlayacak kişilerden biriyim sanırım oğlum da 4.5 yaşında 6 7 aydır kreşe gidiyor ve gerçekten çok zorlu bir süreç doğumundan bu zamana kadar tamamen benimleydi yani tüm ozbakimi oyunu uykusu vs. Hal boyle olunca bir anda ayrılmak onu çok zorladı. Ama öğretmenimizin dediği şey tamamen net ve kararlı olmak. Siz şuan ağladığı için alırsanız seneye yine ağlayınca okula gitmeyeceğini anlayacak ve yine ağlayacak dedi. Sık sık anneler babalar ise (çalışıyorum) çocuklar okula gider ve herkesin isi bitince evde buluşacağınızı, okulda oyun etkinlik bir sürü arkadaşı olacağını anlatın sizin de iş arkadaşlarınız olduğunu vs anlatın dedi. Yine de çok zorlandım servisle gidiyor ve ağlayarak biniyordu ama okuldan sürekli güler yüzlü fotoğraflar geliyordu ve genel olarak okulda mutlu olduğu söyleniyordu okuldan da mutlu geliyordu böyle böyle alıştı diyebilirim ki bazen yine de huysuzlanabiliyor. Okulun disiplini kuralları onları en zorlayan şey açıkçası.
Ama öğretmen hiçbir zaman okuldan alın demedi hatta ben alayım şöyle böyle dedikçe hayır zamanla olacak dedi…
Sizde ki sorun bence öğretmenin krizi yonetememesi gibi geldi. Gitmenize izin vermemesi en ufak şeyde sizi araması yanlış gibi çocuk sizin onu beklediginizi görmesi bilmesi alışmasını güçleştirir. Biraz zaman tanınmalı. Çünkü 4 yaş çok küçük bir yaş değil artık çoğu şeyin bilincinde