pasaklisinkukuli yani bunlar normal şeyler mi? Kabataslak bir hesap yaptık, devlet okuluna gönderdiğimiz çocuğumuza daha şimdilik 10000₺ masraf çıkartmışlar.
5850₺ yıllık aidat,
2000₺ kırtasiye masrafı,
2000₺ çanta, beslenme, suluk, kalemlik vs
Yok vesikalık, yok fotokopisi, yok bilmem nesi. Bu çocuğa kıyafet alışverişi de yapıldı tabii ki ihtiyaç dahilinde. Yani bir devlet okulu benden 24 tane havlu kağıt neden istiyor? Sadece bizim sınıf 15 kişi. Her öğrenciden talep edilen miktar bu. Bu kadar havlu kağıt nereye kullanılıyor, nereye sığıyor anlamak mümkün değil. Üstüne üstlük, oyuncak yıkasın veli, onu yapsın veli, bunu getirsin götürsün veli.
Çocuklarımızı okutmak, güvenliğinden emin olmak bu kadar zor olmamalı.