Bu konu benim kendime en dert ettiğim konuydu. Bebeğim doğdu doğalı erken kalkmaz çünkü. Geç yatar geç kalkar. Bi türlü aksi de olmadı. 12-1 gibi uyurdu gece sayısız uyanırdı ve 12-1 gibi de öğlen kalkardı. Çok strese girerdim “erken kalkıp erken uyumazsa gelişimi problemli olur” dedikleri için. Tam tersine şu an 16 aylık boyu da kilosu da bilişsel gelişimi de oldukça iyi. Aylarca boşuna takmışım kafama. Ben de keyfime bakıyorum geç uyanıyosa geç kalkıyorum akşamları da geziyorum. Bu kadar sıkıntıya girmeyi artık anlamsız buluyorum. Bebeklerin hiçbirinin düzeni aynı olmuyor. Bizimki de erken yatınca gece yarısı ayağa dikiliyor. Gerek var mı bunu yaşamaya. Tek sorun bana çok alan kalmamasıydı ama o da zamanla değişecek. Şu an 9:30 10 gibi kalkar akşam 11 gibi yatar. Benim için okey düzen. Kimseyle kendinizi kıyaslayıp üzmeyin. Bebekler günlük yaşadıkları şeylere göre bile gece uyanma sıklıkları artabilir. Yorgunluklarına, açlıklarına, diş vs dönemine, odanın sıcaklığı ve nemine göre bile. Belli bi yaşa kadar gece uyanmasız uyku olmayacağını kabul edince her şey daha kolay. Hepsinden önce bize ihtiyaç duyuyorlar tabiki, çok küçükler