smyye_96 aslında öneriler hep o yönde. Doktorlar ve hatta sağlık örgütü de, 2 yaşına kadar anne sütü eğer anne sütü yoksa 2 yaşına kadar mama öneriyorlar. Maddi anlamda zorlaması konusunda evet haklı olabilirsiniz, çok pahalılar. Ama 2 yaşına kadar mama veren anneler çocuğuna ek gıda vermiyor diye bir durum söz konusu değil. 1 yaşından sonra ana besin artık ek gıda oluyor anne sütü ya da formül mama destek amaçlı veriliyor. Mesela sabah çok erken kalkiyordur bebiş kahvaltı saatine kadar önden bi mama içmek ister sonra 1 2 saat sonra kahvaltı eder, ya da akşam yemeğini erken yer gece uykusundan önce mama içer karnını doyurur o şekilde uykuya dalar gibi. Zaten belli bir yaştan sonra gün içinde fazla verilen mama çocuğun normal yemeğini düzgün yememesine sebep oluyor. Günde kaç kere mama tüketiyor bebeğiniz bilmiyorum ama dediğim gibi 1 2 sefer mama tuketse bu da bir kutu mamanın daha uzun süre yetmesi demek olur ve maddi anlamda bi tık rahatlatır. Benim oğlum 2 buçuk yaşını geçti artık inek sütünün tadını bilmez hiç içmedi. Zaten günün hangi saatinde neye göre vermem gerektiğini hiç kestiremiyorum hala. Ben uzun süre emzirdim ama çok şükür ek gıda alması da gayet iyiydi karnını doyuruyordu. Ek gıdayı güzel yiyorsa bebeğiniz öğün sayısını arttırıp mama verme sayısını düsürebilirsiniz. Yemek yemeyen bir çocuksa karnını süt ile şişirip zaten yine yemek yememeye devam edecektir bu da maalesef çok zor bir durum. 2 bardak sütte neredeyse yarim kilo yapıyor yani bence 1 yaşında ki bebek için çok fazla valla çocuk yemek yemek istemez bence günde 2 bardak süt içerse. Karar sizin tabi ki.