Mediha123- ay bu kadını tanıyorum resmen. Arkadaşım da böyle, çocuğu televizyon büyüttü resmen. Yaşına Uygun şeyler de değil, Spiderman türevleri falan, babasıyla kılıç ok oyunu oynar sürekli, çocuk ilgi isteyip ağladıkça eline telefon verilir. Sorunlu bir davranış yapınca da “niye yaptın” diye soruyorlar. Çocuğuna sormuş diyenlere cevap olsun, niyesini sorarak davranışı pekiştiriyorsunuz. Yeterince iyi bir sebebim varsa itebilirim, isirabilirim diyor çocuk. Sebebi begenilmiyor çünkü ona göre, davranış değil. Bahsettiğim arkadaşımla kum parkina gittik, çocuk sorunlu biliyorum, onlar da biliyor. Oturduğumuz gibi telefonlarına daldılar. Çocukları kürek fırlattı başka çocuğun kafasına, sıyırdı resmen. Dedim ki bir daha böyle davranırsan seni kum alanından çıkarmam gerekecek. Ben dönerken ilk eşim sordu, anlattım, sonra annesiyle babası fark etti, çocuğun yanına gitti. O kadar sinirlendim ki anlatamam. O kürek çocuğun kafasına gelseydi çocuk canım bu yapar olacaktı, ama öyle değil ben biliyorum. Oğlum 1.5 yaşındayken ısırma huyu var diye kuzenlerinin yanında bile bırakmadım, bebek anlamaz demedim. 3 yaşındaki çocuk için bilmiyor diyorlar, deliriyorum. Sorun çocukta kesinlikle değil, sınır koyulunca uyuyor, bir davranış problemi yok aslında özünde. Anne baba ilgisiz sadece. Ve böyle çocukların çoğunun aile profili de bu maalesef