Minikbiiranne livanur1 aynen öyle ama yerini tam bilmiyorum eşim demişti ama unuttum sanırım akşam sorayım
Nissy Dilaylaa İngiltere güzel ülke, gittiğimde keyifli zamanda geçiriyorum. Olanak olarakta Türkiye’den çok daha iyi ama bir türlü temelli yerleşmeye cesaret edemiyorum. Orada sadece kayınpederim var. Eşimin annesi ve kardeşleri, benim ailem burada. Zor geliyor ondan galiba. Neresindesiniz?
Dilaylaa Nissy birminghamdeyiz . Bizim ailelerimizle normaldede bağımız yok o yüzden sanırım :) Sadece çekirdek aile olarak varız şu hayatta 🥺
Nissy Dilaylaa Bradford’da kayınpederimde. Ah, kusura bakmayın lütfen. 🙏🏻 Kendine yaslanan dik yürür. Bazen olmamaları olmalarından daha iyidir. 🌸
Dilaylaa Nissy yok canım ne kusuru 🌸 haklsınız . Bizde kızımız için gelmiştik 2019da işte onun geleceği için daha faydalı olacağına inandık umarız öyle olur şimdilik çok mutluyuz . Her geçen gün de Türkiye’ye dönme ihtimali daha da azalıyor . Ama tabiki ailenizle çok yakınsanız zorluğu olur ama zaten gidip geliyormuşsunuz 🌸
Nissy Dilaylaa Öyle olur. Türkiye her geçen gün dahada kötüye gidiyor. Çok doğru bir karar vermişsiniz. Bende istiyorum aslında ama dediğim gibi cesaret edemiyorum sadece. Git - gel yapıyoruz, çocuklar İngiltere vatandaşı. Şimdilik bu şekilde devam ediyoruz. Belki ileride, birde okul çağları geldiğinde fikrim değişebilir. Burada eğitim sisteminin kötüye gitmesi ayrı okullardaki mülteci problemi ayrı…
Dilaylaa Nissy öyle tabiki Türkiye’de devlet okulları mülteci çocuklar ile dolu . Özel okullarda yığın ile para alıp karşılığında bir hiç veriyorlar. Kızım iki yıldır devlet okulunda burada yani şimdilik hiçbir sorun yaşamadık . Türkçeyi de İngilizceyi de sorunsuz konuşabiliyor . Sizin çocuklarınız zaten vatandaşmış eşinizden dolayı ne güzel 🌸 bizde vatandaşlık almaya çok yaklaştık 6 yılın dolmasını bekliyoruz
Nissy Dilaylaa Çok az kalmış, hayırlı olsun. Evet çocuklar avantajlı vatandaşlık açısından. İngilizceyi okulda mı öğrendi? Dil işini nasıl yaptınız, en çok bunu merak ediyorum. Çat pat ingilizce konuşuyor oğlumda, dört yaş, ama şakıyor diyemem.
Dilaylaa Nissy bize hep İngilizce konusunda okuldan öncede biriniz Türkçe biriniz İngilizce konuşun demişlerdi . Tabi bu hep olmuyor evde başlarda çok karışıyordu cümleler kelimeler ama üç yaşında okula başladı öğretmenlerde çok profesyonel davrandı bir sene sonunda çok daha iyiydi şimdi altı yaşına girmek üzere kızım ikisi de sorunsuz günlük hayatta sohbet etme konusunda iki dildede sorun yaşamıyor arada karışıyor tabi ama arada bizde bile karışıyor . Yani büyüdükçe oturuyor dil konusu çocuklar çok daha çabuk öğreniyor o kesin yani .
Nissy Dilaylaa Karışması normal dediğiniz gibi bizim bile karışıyor. Biz ingilizce - türkçe konuşma işini yapmadık. İngiltere’ye gittikçe kaptı birde ingilizce şarkılarla benim öğrettiğim renkler, sayılar vs. derken ingilizce eğitimli bir kreşe gönderdim. İnanılmaz çabuk öğreniyor çocuklar dili gerçekten. Henüz tam şakır şakır sohbet edemiyor ama cümle kurabiliyor, anlıyor. Anlatmak istediğini anlatabiliyor. Bazen anlamadıkları oluyor orada ikinci kanal Türkçe’ye geçiş yapıyor. 😂
KLORAK Norveckizi süresiz iş hakkı minimum 6 ayda çıkıyor ancak öyle calisma ve oturum izni alıyor sonra da hemen gelemiyorsunuz zaten sizin vize süreciniz başlıyor 3 ay da o sürer
Handeeeeee Nissy sen delirmişsin. İngiltere vatandaşı kocan var ve burda yaşamak istiyorsun? Bu ülkede? Bize verin vatandaşlığı biz hemen gideriz🤣
Nissy Handeeeeee Demeyin öyle ya 😂 Farkındayım berbat durumda burası ama kendi ailemde burada, kayınvalidemde. Orada bir tek eşimin babası var. Cesaret edemiyorum komple yerleşmeye