Ben iki dış gebelik geçirdim hemde hiç çocuğum yokken. Malesef burda yazılanlar gibi kürtajla hallolmuyo beta değerleri de çok yükselmiyo. Beta değeri iki günde iki katı veya daha fazlası olması lazım. Benim beta iki katından az ama iki kata yakın yükseliyodu doktor keseyi göremediği için bekletti beni geç döllenmedir diye. Sonra ultrason baktığında keseyi gördü ama malesef tüpe yerleşmişti tüpü patlatıp iç kanama riski olduğu acil yatış verildi ( kendim hemşireyim bu arada ) dış gebelikte rahim içinde yanlış bi yere yerleştiyse kürtajla hallediyolar ama tüplerden birindeyse malesef o kadar kolay değil. Hastaneye yatıp ilaç tedavisi başlandı 10 gün sürecekti ilk yattığım gün kürtajda oldum pataloji için her türlü yaptıklarını söylediler başladıkları tedavi sadece üni hastanesinde yapılıyodu. Kürtajdan sonra günler geçmeye başladı tedavi sürüyodu sonra çok kötü ağrılarım oldu en sonuncuda eşimin kucağına bayılmışım. Tedavinin amacı olduğu yerde kurutup vücattan atılmasını sağlamak bu sayede beta değeri düşüyo yavaş yavaş bu ağrıların sonunda beta değerm büyük oranda düştü ve bu şekilde tüp alınmasına gerek kalmadan taburcu oldum. Sonrasında rahim filmi çekmeden tekrar hamile kaldım bu büyük bi hataydı ve tekrar aynı tüpte dış gebelik oluşmuştu ilki kadar şanslı değildim tedavi kürtaj işe yaramıyodu beta değeri 22 binlere kadar çıktı ve ameliyat olmak zorunda kaldım tüpü aldılar gebelik şansım %50 ye düşmüştü. Psikolojik olrak bitik durumdaydım tek tüple nasıl anne olurum süreç beni çok yıpratıcak diye gece gündüz düşünüp durdum bu süreçte eşim en büyük destekçimdi Allah ondan razı olsun. Hatta bi gün ne bu halin Allaha inancın yok mu ki bu kadar kendini bıraktın herşey ondan geliyo dedi bana. Haklıydı aradn 6 ay geçti rahim filmi çektiricektik çok korkuyodum kalan tüpte de bi sıkıntı varsa naparım diye. Çok şükür kalan tüp açık ve sorunsuz çıktı ama diğeri zaten kapalıymış başında rahim filmi çekmiş olsaydık tüp alınmadan açtırabilirdik cerrahi yöntemle. Kalan tek sağlam tüpümle 6 ay sonra hiç bir tedavi olmadan hamile kaldım bebeğim şimdi 4 buçuk aylık 🤲bu kadar ayrıntılı anlatmamın sebebi hem dış gebelik hakkında bilgi sahibi olmanız hemde süreç ve sonrası için umutlu olmanız. Evet beta değerlerim orantılı yükselmeyince bende çok dua ettim inşallah kimyasal gebeliktir diye çünkü dış gebeliğin zorluğunu biliyodum. Ama rabbim isterse hem sınar hemde sonra mükafatını verir 🤲🤲 inşallah sizde öyle bişey yoktur ama varsa da üzülmeyin ben bunları yaşarken hiç çocuğum yoktu ve doktorlar dahil bana acıyarak bakıyolardı yaşın çok genç hiç bebeğin yok tüpünü almadan seni tedavi etmeye çalışıyorz diyolardı ama ikincide mecburen aldılar