hunilimomy Kızım 2 yaşına aynı şekilde krizlerle girmişti. İşe yarayanları anlatayım. Her şeye hayır demeyin. Yapabileceğiniz şeyleri birlikte yapın.
- Çok kızdığında sarılın ben seni anlıyorum diyin.
- Hayır demeniz gereken bir durumsa, yumuşatarak işte tabi önce şunu bir yapalım işte önce bu oyunu oynayalım. Aaa bak çok güzel bir oyun var gibi dikkatini başka yöne veren hareketler yapın.
- Sulu oyunlar rahatlatır kriz durumlarında.
- Kitap okumayı seviyorsa kendiniz uydurarak hikaye anlatın. ( Nina varmış parka gitmek istemiş ama o gün hava kötüymüş gidememişler. Nina biraz üzülmüş sonra annesi sarılmış ona evde boya yapmaya karar vermişler. Nina çok mutlu olmuş…. Gibi gibi onun duygularını açığa çıkaran hikayeler.
Biz de taş değiliz bazen kızabiliyoruz çünkü insanı çileden çıkarıyorlar yani zor. O yüzden hep pozitif kalın diyemem fakat bu dediklerimi yaptım ve etkisini çok gördüm. 2 yaşın büyük bölümünü rahat atlattım. Şimdi 3e giriyoruz krizlerin şiddeti büyüdü bunun da farklı bir tekniğini buldukça yazarım 😂