Ben kızımı ilk 22 aylıkken alıştırmaya çalıştım, kakasını hep söylerdi zaten, çişe de alışmıştı ama bir anda tekrar altına yapmaya başladı ve üst baş değişip yıkamaktan hasta oldu çocuk. Mecbur bıraktık öyle olunca.
27 aylık oldu, 2 hafta önce tekrar başladım hazır bayramda evdeyken. Bezini beraber attık, altına hiç bir şey giydirmedim ilk gün. Ama sürekli tetikteydim, tuvalet iletişimi gibi yani ne zaman geliyor çişi, çişi gelince ne yapıyor hep takip ettim. Çişini yaptığını görünce de tut çişini tuvalete arkadaşlarının yanına göndereceğiz dedim, sonra temizledik beraber vs. Bir süre de sinyalleri farkedince de çişin gelmiş hadi götüreyim seni deyip götürdüm. Çişin geldi mi diye sormadım hiç, çünkü öyle sorunca varsa bile yok diyor 😄 Bir kere babası öyle sorma gafletinde bulundu, yok dedi ve 1 dk sonra altına yaptı 😄
Gece uyurken de ilk 4-5 gün külot bezini giydirip yatırdım. Giydirirken de bez demedim, külodunu giydiriyorum dedim. Baktım yapmıyor gece, bıraktım onu da. Ebebekte alt açma örtülerinin yapışkanlılarını satıyorlar, onlardan alıp alezin üstüne yapıştırıp onun üstüne de çarşafı serdim. Tuvalete götürmek için uyandırmadım hiç. Bazı görüşlere göre eğer gece siz uyandırıp götürürseniz illa ki her gece tuvalete gitmeye alışırmış. Yani çişi gelince ya uyanır ya da yapmışsa illa ki uyanıyor. Ben çişini yapıp uyanmışsa bile götürdüm tuvalete, çişi gelince gece bile olsa tuvalete gideceğini öğrensin diye. Gerçi 2-3 kere filan yaptı gece ancak. Ama koca çocuklar bile gece kaçırabiliyor, anormal bir durum değil yani geceleri minnoşların altına yapması 😄