Esoz1110
Bana ilk gebeliğimi anlattınız sanki😭yaşamla bağdaşmayan bebek.
İlk gebeliğim 9 haftada kalp atışlarında bir sorun olduğunu ve hemen perinatolojinin görmesini istedi doktorum.(özel hastane) sağolsun girip konuştu ve birlikte aldılar.
Evet bebeğimin kalp atışında bir sorun vardı çünkü tekleyerek atıyordu. 12 haftaya 2’li testte kadar bekleme kararı aldık. Ama olabilecek her şeyi de anlattı. Sevgili doktorum Perinatoloji “Cihat şen”.
12 hafta geldi ve eşimle girdik. Gördüklerimizden sonra “kordonsentez” yaptırdık. Sonuçlarımız temizdi ama 😭Sonra mi bebeğimi tam farklı 2 perinatoloji ve 6farklı doktor gördü.
Bebeğim yaşamla bağdaşmayan bir bebek, kalp anomalileri olan bir bebekti. Kalp kapakçığı oluşmaması, kal sağda mide solda idi, 2 damar li derken şuan bile ağlayarak yazıyorum.
Devlette gittiğim prinatoloji istersen hemen sonlandıralım çünkü bebeğin kalp atışları çok düşük kaybedersen fark edemeye bilirsin ve zehirli gebeliğe döner dedi.
Tabi o süreç çok zor kimseye yaşatmasın rabbim, ben asla o kararı vermedim, sonlandırılsın diyemedim. Bir umut ile beklemeye bıraktım.
Ama bu süreçte bebeğimin kalk atışı 124 ile başladı ama her kontrol de düşünüyordu.
14 hafta da kontrolde artık kalp atışının gittikçe düştüğünü gördük. Doktorum 1 hafta daha beklemekte bebeğin kalp atışları her an durabilir ne kadar dayanır bilmiyoruz dedi.
15+3 de yatış yaptık. Kalp atışları 30 filandı. O kadar yorgun geliyordu ki. Cuma gece saat 12 de suni sancı ile doğum başlattık. 2 saat sonra bebek geldi ama eşi içerde kaldı. 2 saat ara sonra da eşi geldi.
Ben hiç bakmadım ama hissettim her şeyini. Eşimde yanımda idi ağlamalar ve o birbirimize desteğimiz.
3 ay sonra acilde hamile olduğumu öğrendim ve şuan 3 yaş 4 aylık bir oğlum var. Bütün solan yerlerimden çiçek açtı.
İkinci doğumum ama yaşayan ilk bebeğim. Bütün acılarımın mükâfatıdır. ❤️
Bir tanıdığımızın böyle bir bebeği vardı. Bana söylenenlerin her şeyi ile o bebek doğup 2 yaşımda ölenlerden. Doktorumda nadir bu bebeklerin doğması ama doğunca da 2 yaşından sonrasını görmedik demişti.