Otizmde tekrarlı hareketler vardır(kendi etrafında dönme,el hareketleri vb.) Rutini çok severler rutinin dışına çıkınca normal davranışlarında gerileme görülebilir. Özel eğitim öğretmenliği yaptığım dönemde otizmi öğrencilerde gözlemlediğim şeylerden bazıları bunlardı.20 kelime 18 aylık bir bebek için yeterli mi bunu bilmiyorum ama otizmde akici konuşan algıları açık(okuma yazma öğrenen) öğrencilerim vardı. Kelime ve algi açıklığı otizm için kriter olmamalı aslında bunu demek istiyorum. Yemek konusunda pilâvdaki sehriyeleri ayıklayarak yiyen bir öğrencim vardı ,karışık içerikli yemekleri yemezdi içerisinden seçip yerdi yemek konusunda size fikir olması için söylüyorum çikolata şekerli gıdalari otizmli çocuklar severler ama yenmesi onlar için sakıncalıdır davranış bozukluğuna sebep olabilir aklıma gelenler bunlar umarım yardımcı olabilmişimdir. Sizin sormak istediğiniz bir şey varsa bildiğim kadarıyla cevaplarım