SeverusSnape Prensesannesii44 çok üzücü gerçekten, bu tarz yanlış yönlendirmeler büyük sorunlara yol açabilir. Sorumsuzluk tamamen.
DilarAykut konubebek maalesef oyun gurubu yok 3 tane kreş var burda 2 tanesi dolu zaten 1 tanesi de biraz bize uzak ama konuşmaya gideceğim
Yigit_Yagiz_Moms DilarAykut rica ederim. Kreşin ve oyun gruplarının ve konuşma terapisinin çok faydası olur bu yaşlarda
DilarAykut terliklerimlegeldim valla orasını bilmem ama yeni doktor olmuş genç di ve gitmeden de doktora baktım ilk görev yeri hakkaride 2. Yılıydı kadının 😅
Prensesannesii44 DilarAykut haha kız o değilde resmen aynı hayatı yaşıyoruz bizde İzmir’den Hakkariye tayin olmuştuk şuan Bingöldeyiz😂😂 tercih dışı gitmiştik ama biz Hakkari’ye 😂
SeverusSnape DilarAykut eğer imkan dahilindeyse farklı bir doktor görüşü almanızı öneririm. Umarım en kısa sürede bu durumu atlatırsınız.🙏
DilarAykut Prensesannesii44 aa öylemi ben izmirde doğdum büyüdüm eşim malatyalı onunda ilk görev yeri izmirdi orda evlendik şimdi burası çıktı 1 sene bitti bile kaldı 2-3 yılımız bakalım burdan da karadeniz istiyoruz 🥰😇
61616161 Benim abimin çocuğuda nerdeyse tam anlamıyla 5 yaşında konuştu şuan 10 yaşında diğer abimin kızı 5 yaşına geldi bebekli konuşuyor yani genetik olabilir benim kızım 3 yaşına girecek daha ikili kelime kurmaya yeni başladı anne gel baba gitti gibi komşumun oğluyla büyüdüler 4 ay küçük kızımdan ama mesela o daha iyi kuruyo cümle benim annem geldi tuvalete gitcem ben gibi bence düzelir farklı birşey yoksa
DilarAykut 61616161 bizimde bi akrabanın 3. Çocuğu oldu onunkilerde hepsi 5 yaşında konuşmuş bende 4 e kadar bekleyeceğim dedim ama artık içten içe üzülüyorum 4 yaşına ne kaldı şurda
GezginPaNDa DilarAykut 3,5 yaşına kadar hiçbir şey yapmadan, nasıl sabredip durdunuz gerçekten merak ediyorum. Ekranı kesin acilll, uzmanlar ile görüşün , kreşe başlatın. Kreste her zaman bir öğretmen gözetiminde olacak o yüzden akran zorbalığindan korkmayın
DilarAykut GezginPaNDa yani aslında galiba ben biraz rahatım hep niye konuşmuyor diyenlere tavır alır her çocuk bir değil elbet konuşacak bir gün derdim e doktor da 4 yaşa kadar normal dediği için artık rahatlık oturmuşdu üzerime 4 e kadar beklerim diyorudm ama 4 yaşına ne kaldı şurda öyle yapacağım sağolun 🌸🙏🏻
Arin31 DilarAykut öncelikle bu geçici bir durum yalnız ilgi alaka isteyen bir durumda,oğlum 5 yaşına girdi yeni yeni kelimeleri ve bazı cümleleri oluşmaya başladı bunun öncesinde 3 yaşına doğru ve daha sonrasında çocuk doktoruna gittik bizi gelişim uzmanına yönlendirdi gelişim uzmanı oğlumla birkaç etkinlik yaptı gözlemledi bir sıkıntı yok dedi ailede geç konuşan var mı dedi abim ve yeğenlerim dedim genetiksel dedi kalabalık ortam veya kreş önerdi biz Hatayda oturuyoruz ailemiz başka şehirde komşu yok arkadaş yok sırf çocuğum için ikinci çocuğu daha erkene çektim birbirlerine iyi gelirler dedim iyide oldu kreşe verdim kış ayında çok hastalandı sonra çektim geçen sene yine vereyim dedim deprem oldu ailemizin yanına gittik orda yavaş yavaş açıldı tekrar Hataya döndük konteynırda kalıyoruz buradaki çocuklar sayesinde açıldı Şimdi geleyim esas duruma buradaki psikologlar çocuğunu bir hastaneye götür gelişim uzmanı baksın dedi tamam dedim götürdüm işte gelişim uzmanı baktı etti çocuk psikaytrine yönlendirdi doktor demez mi otizm değil ama alt dalı rapor verelim biz kabul etmedik daha önce geldik böyle birşey denilmedi dedik sırf konuşamıyor kendini ifade edemiyor diye rapor vermek istediler kabul etmedik hemen mersine gittik orada özel çocuk psikiyatrine götürdüm yaklaşık bir saat çocuğu gözlemdi etkinlik yaptı ha bu arada devlette gelişim uzmanı 10 Dk kadar bakmıştı neyse bu psikiyatri dediki çocuk raporluk değil geç konuştuğu için kendini ifade edemiyor yaşıtlarıyla aynı değil ama ilgilenirseniz toparlanır ergoterapist önerdi ve kesinlikle ekran yasak dedi oğlum çokda ekran görmüyordu olanıda kestik döndük ergoterapiste başladık dil terapistine başladık daha çok kalabalığa sokmaya çalışıyoruz baya ilerledik bu geç konuşma durumu bizide çok etkiledi çok şükür toparlanma sürecine girdik şimdi bayramdan sonra tekrar çocuk psikatrine kontrolümüz var bakalım ne diyecek oğlumun kelimeleri çoğaldı cümle kurmaya başladı.Çok uzun yazdım ama yıpratıcı bir süreç geçirdik sizde sorun çocuk psikiyatrine görünün o kreş yada başka birşey yönlendirir ama ilk önce ekranı sıfırlayın bu çok önemli umarım herşey gönlünüzce olur 🌺
DilarAykut Arin31 sizin adınıza o kadar üzüldüm ki ama sonunda temiz ve rapor çıkmamasına çok sevindim ve çok geçmiş olsun tekrardan kalbimiz sizinle inşallah konteynırdan kendinize ait müstakil güzel bi eve geçersiniz uzun yazmanız ve önemsediğiniz için çok teşekkür ederim en kısa zamanda pedegoga götüreceğim inşallah 🌸🥰
Arin31 DilarAykut çok yıpratıcı bir süreçti inşallah geride kalacak iyi dilekleriniz için teşekkür ederim 🌼
arvendoga DilarAykut 4 e girince düzelir demişsiniz ama bu yetkiyi kendiliğinden kazanamayacak maalesef ki benim yeğenim 4 buçuk yaşında o da çok az kelime ile çok zor konuşuyor ama ablamın sorumsuzluğundan kesinlikle . Çocukla muhabbet edin karşınıza aşıp konuşturun benimde kızım var o ne zaman konuşur bilmiyorum erken ya da gec ama karşımıza aşıp konuşmamız sorular sorup onları konuşturmamız lazım benim bir arkadaşım var çocuğunu 1 yaşından beri jargon dışarı çıkartarak etrafı anlattı sürekli ama baya uzun uzun anlatıyordu bebeği erken konuştu ayrıca aynı yaş grubu ile iletişime geçse iyi olur . Merak etmeyin 3 buçuk yaş çok küçük sanmıyorum akran zorbalıgı olucagını kreşe vermeniz çok daha iyi eğer ki durumunuz el veriyorsa. Umarım hemen çok güzel diksiyonla cok güzel akıcı konuşur kızınız 🙏🏻
DilarAykut arvendoga güzel yorumunuz için teşekkür ederim bir tane psikolog buldum oyun terapisliği de yapıyor önceliğim ona götürmek onun gözlemlemesiyle evet kreşe hazır ya da değil demesiyle kreşe karar vereceğim bakalım 🌸😇