pelline123 En iyisini doktorlar bilir fakat bazı doktorlar hemen otizm tehşisi koyma peşindelermiş gibi hissediyorum. Sizde yine yemek yediriyor oyuncağına falan diyorsunuz. Biz 16 aylığız, işaret parmağı kullanma yok, bunu getir şunu getir dediğim zaman yok hatta aksine bir şey istediğim zaman ondan ağlıyor. Hayır dediğimde yapmıyor ama çoğunlukla yapıyor anlamıyormuş beni duymuyormuş gibi. Anne kelimesini bir kere söyledi başka da duyamadım ağzından. Mama demeye başladı işte acidi diyor yani acıdı ama onu da bilinçli söylemiyor çoğu zaman bir yeri acıdığı için değil. Şimdi de sesli sessiz harfler karışık çince lehçesi gibi konuşuyor anlaşılmıyor. Yani diyeceğim o ki, komut alma, nesnelerle bir şeyler yapma vs yok bizde. Doktora götürsem direkt otizm der. Ama ben her çocuğun gelişim basamakları farklı olduğu için gözlem altında tutmaya devam edicem kızımı. Çocuk gelişim özel eğitim öğretmenliği yaptım 3 sene ama gelin görün konu kendi çocuğunuz oldu mu yoksa bile var mı diye kendi kendinizi yiyorsunuz. Kitap okumayı denedim, dinlemiyor. Kitabı elimden alır atar ısırır. İsmine bakar normalde ama bazen cidden işine gelmeyince bakmıyor ismini ard arda söylerim arkası dönük güler farkında onu çağırdığımı ama bakmaz. Her anne kendi çocuğunu bilir, tanır. Bana soracak olursanız biraz daha gözlemleyin, ne bileyim yani günlük rutin nasıl geçiyor ise gününüz öyle devam edin. Yani gerçekten doktorlar basıyor raporu bazı doktorlardan bahsediyorum genelleme yapmıyorum hemen otizm dıyerek anneler daha çok endişeye kapılıyor. Ve ayrıca gerçekten bu 2023-2024 döneminde otizm algısı o kadar çok var ki böyle her yerde çocukta şu belirtiler varsa otizm diyor. Sinirlerim bozuluyor artık. Çekmece açma kapama bile otizm belirtisi imiş güya. Bunu her çocuk yapıyor mesela.. Otizm öyle internette yazılan gibi kolayca anlaşılabilen bi farkındalık olsa keşke. Canınızı sıkmayın 💙