Nobodyyy111 Bence yaptığı şeyin bilincinde olarak bunu yapması daha önemli. Allah ibadetlerimizi neden ergenlikten sonra yapmamızı buyurmuş, neden günahlarımız ergenlikten sonra yazılmaya başlamış bu yüzden. Kendi irademizi kullanmaya başladığımız zaman bizden ibadetlerimizi yapmamızı ve günahlardan sakınmamızı istemiş. Öncesinde güzel bir ahlak ve din eğitimi verilmeli. Kuranı Arapça ezberletmek değil de sureleri okuyup anlamlarıyla anlatmak, bunu yaşamınıza da dahil etmek en güzel örnek olacaktır. Kendi dili olmayan bir şeyi anlaması ve uygulaması mümkün değil. Önce kendi dilinde Allah’ ın neyi emrettiğini surelerin anlamlarıyla öğrenmeli. Mesela Fatiha suresi denildiğinde bu sure bunu anlatıyor diyebilmeli. Namazdaki hareketlerin anlamını bilmeli. Bir şey öğretildiği zaman aile de bunu uygulamış olmalı. Eğer söylenenle yapılan farklıysa hiçbir çocuk bunu uygulamaz. Ben evde ailenin dini eğitim verme taraftarıyım. Kuran kursu tarzı yerlere göndermeyi düşünmüyorum. Çok güzel kaynaklar var. Bunlardan yararlanıp güzelce anlatılmalı. Spor dallarına da verilip dünyalık işlerini de yapmalı. Hem bedenen hem ruhen çocuğu beslemek gerek. Dinimizde de bu emredilmiştir. Hafızlık da aklın erdiği bir dönemde yapılması gereken bir şeydir. Ne yaptığının bilincinde olmak yapan kişiye ayrı bir şevk verir. Ve bir şey ne kadar dayatılırsa, sorumluluk gibi yüklenirse çocuğun bunu şevkle yapması beklenemez. Daha da uzaklaştırmış olur. Çocuğun dışarıda oynaması, çocukluğunu yaşaması gerekir. Fazla salmak da fazla dayatmak da iyi değil. Ortası iyidir her zaman.