derne 7,5 aylıkken oturmaya başladı ama arada devriliyordu tabi şuan 8,5 aylık tam anlamıyla oturuyor desteksiz
efelinamoms Nobodyyy111 ya bu tam benim bebeyi anlatiyor kizim 4 aylik 3 aylitan beri oturmak istiyor kucagima yatar pozisyonda alsam bile kendini kaldirmaya calisiyor 3 aylik erken diye oturtmadim ama sanirim artik baslayacagim siz bir sorun yasamadiniz degilmi doktorunada sorup baslatmayi dusunuyorum acikcasi
Nobodyyy111 efelinamoms siz yine doktorunuza danışın. Ben kendim fizyoterapist olduğum için bazı şeyleri göz önünde bulundurarak yaptırıyorum ☺️
Karakiz22 Ozooo bizde 7 tamam oluyor ama hiç sevmiyor oturmayı mama sandalyesinde oturuyor başka yok devriliyor ne yapacam şaşırdım Şimdi yorumları okdum yine garibsiyorum evet her çoçuk farklıdır ama 5 aylık bebekde desteksiz nasıl oturuyor bizmi bir şeyleri bir yerde eksik yapıyoruz 🤷🏻♀️🤷🏻♀️
Nobodyyy111 Karakiz22 biz erken başladık oturmaya. Onunla ilgili ve her bebeğin nörolojik kaba motor gelişimi de aynı olmaz. Çok sık oturma ve denge egzersizleri yaptırısanız daha erken oturmasına yardımcı olursunuz
efelinamoms Nobodyyy111 oğlumda 4.5 aylikkem baslatmisti doktorumuz ama bence cok erkendi oglum hazir degildi zar zor 8.ayda desteksiz tam olarak oturdu ama kizim inanilmaz istekli her cocukta farkli tecrube yasiyoruz tecrubeliyim diye gecinmemek gerekiyor sanirim ☺️ elbette doktorumuza mutlaka soracagim ☺️
Muhkub60 Nobodyyy111 fizyoterapisy mişsnz bir şey danışmak istiyorum size. Oğlum 5 ay 5 günlk 4. Ay itibayle destekke oturtmaya başladım yalnz kucağımda güzel dursada arkasına yastıkla destekle oturtmaya çalıştığımda duramıyor kambur gibi beli öne eğiliyor ve başı da aynı zamanda öne eğiliyor. Karşısında dikkat çekmeye çalışırsam bikaç saniye kndini ve başını sabit tutabiliyor. Bu arada başini da 4 aydan sonra tuttu tomografi çekildi nöroloji muayene yaptı bi sıkıntı görmedi 8 ayda oturmazsa 1 buçuk ta yürümzse getir bana şuan bişey yok dedi. Ve b12 eksikliği bar 1 aydr hafta da bir puf kullanıyoruz onuda kullan kas tonusu artar iyi gelir dedi. Ve sormak istedeğm brşey daha var sol ayağı sap ayağına göre güçsüz gibi sağ daha iyi basıyor sol nadiren basıyor ikisinide eşit oranda Harry ettiriyor pek hareket li bebek değil yeni yeni keşfetmeye backları kaldırıp dokunmya başladi. Basmadığı için topukları birleştirip baktım iki bacakta eşit boy da ama canım sıkılıyor bu duruma erken mi daha ikisinide güçlü basması için
mochi01 Nobodyyy111 kızım 3 ay 7 günlük kucağımda asla yatıramıyorum başını gövdesini kaldırıp panda gibi yumaklanıyor 😅 oturtma pozisyonunda keyifli oluyor. Acaba az az oturtmaya başlasam mı bende .bir zarar görür erken şuan diye oturtmamaya dikkat ediyordum ama o şekilde durmak istiyor. 25 günlükken de dönmeye başlamıştı
Nobodyyy111 mochi01 3 aylıkken çok az bir süre kucağınızda destekli oturtabilirsiniz ama bütün omurgasını baş boyun sırt bel olcak şekilde desteklediğinizden emin olarak. Desteklemeden oturtmanız sakıncalı olabilir 🌸
bozlarr42 Nobodyyy111 hep erken oturtma kaburgası batar omurgası kambur olur diyorlar çok tedirginim nebilim pusettee oturuyor ama 3ay 10 günlük
Nobodyyy111 bozlarr42 pusette tam olarak oturuyo sayılmaz omurgası tam olarak destekleniyor. 3 aylık bebek omurgasını baş boyun bel olmak üzere tam olarak dik tutamaz bu yüzden destekli oturtsanız bile genel görüntüsü baş önde sırtı kambur olur. O yüzden pek sağlıklı bir şey değil 3 ayda oturtmak. Tam destek vererek oturtmayı başarırsanız olabilir:) 4. Ayda sırtını ve başını daha iyi tutar bu yüzden kucağınızda oturtabilirsiniz. 5. Ayda yastıklarla yanlardan destekleyerek bir yere yaslayarak oturtabilirsiniz. Ancak yine bebeğiniz çok fazla dik duramicaktır sırtını ve boynunu dik tutmada belini tutamaz ve öne doğru eğilir genelde :) ama bu alıştırmayı yaptıkça bebişiniz 6. Ayda desteksiz oturur hale gelir. Bu yüzden bebişin gelişim durumuna göre ben 5. Ayda desteksiz oturma egzersizlerine başlanmasını öneriyorum ama dediğim gibi bebişin durumuna göre bunu da en iyi doktoru karar verir :)
Nobodyyy111 efelinamoms evet her bebeğin gelişimi farklı oluyor kardeş olsalar bile. Ve bebeğin istemesi de önemli ☺️
cinarinannesi023 9 aylıkken desteksiz oturmaya basladi şimdi üç dört adım atiyo on aylik olacak yarın ❤️
AzraAnnesii Ozooo kızım 8 aylık desteksiz oturmayı çok sevmedi bende çok zorlamadım . 6.5 aylıktı komando gibi sürünmeye başladı. 7.5 aylıkken Oturmadan bir yerlere tutup kalkmaya çalışıyor. Yeni yeni de oturmaya başladı 😅